Gå til innhold

Er Partiet Rødt imot ytringsfrihet?

83 stemmer

1. 1. Er Partiet Rødt imot ytringsfrihet?

• Ja
      64
    • Nei
      19
  2. 2. Burde Nazisme være lov i dagens Norge?

• Ja
      49
    • Nei
      34

Anbefalte innlegg

Så, slik jeg forstår det så er deres mening at fordi Rødt vil forby en av de mest sykeste ideologiene som finnes, så er de imot Ytringsfrihet? I Norge er det jo ikke engang lov å gå rundt med hakekors da det er imot grunnloven...

Ja. Selvsagt. Forbyr man en ideologi så er man i mot ytringsfriheten. Så lenge man ikke er fri til å ytre seg akkurat slik man vil, så er man i mot den. Begrenset ytringsfrihet er en motsigelse.

Jeg liker ikke nazismen, jeg missliker den sterkt, men jeg tror ikke noen verdens ting på å gjøre den ulovlig. Faktisk vil en slik lovgivning og politikk føre til økt oppslutning blant nazistene... På samme måte som at restriktiv og streng narkotikapolitikk fører til økt narkotika-forbruk og rekrutering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så, slik jeg forstår det så er deres mening at fordi Rødt vil forby en av de mest sykeste ideologiene som finnes, så er de imot Ytringsfrihet? I Norge er det jo ikke engang lov å gå rundt med hakekors da det er imot grunnloven...

That would be WILDLY inaccurate. Det vil nok gi deg noen skjeve blikk, men selvsagt er det ikke ulovlig å gå med hakekors! Og så grunnloven? Hvem er det som har fortalt deg dette?

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Men jeg ønsker full ytringsfrihet!!

Hvorfor?

Ja. Selvsagt. Forbyr man en ideologi så er man i mot ytringsfriheten. Så lenge man ikke er fri til å ytre seg akkurat slik man vil, så er man i mot den. Begrenset ytringsfrihet er en motsigelse.

Her snakker du igjen om absolutt ytringsfrihet. Det hadde vært greit om du forsøkte å uttrykke deg mer presist.

Lenke til kommentar

Men jeg ønsker full ytringsfrihet!!

Hvorfor?

For jeg tror det er det beste. Jeg ser på det som mest riktig i det store og det hele.

Jeg mener det motsatte er galt.

Her snakker du igjen om absolutt ytringsfrihet. Det hadde vært greit om du forsøkte å uttrykke deg mer presist.

Jeg snakker om ytringsfrihet, friheten til å ytre seg på den måten man selv ønsker å ytre seg på. Dersom man ikke kan, av ulike grunner utrykke seg fritt, så er det ingen ytringsfrihet.
Lenke til kommentar

Hva med alle drapstruslene som kom til å ta opp PST og politiets tid?

Hvis ingen kan straffes for å true politikere og andres liv kan man jo gjøre det hele tiden, og ingen kan noensinne føle seg trygg!

Så de er tryggere dersom disse folkene ikke fikk lov til å ytre seg? Det tror jeg ikke.

Hvis man åpner for "total" ytringsfrihet, så er det ikke så vanskelig å se hvem som mener hva heller.

Dessuten så er det vanskelig å skille reelle trusler fra tomme trusler.

Jeg tror heller ikke noe på at folk blir forvandlet til rabiate apekatter bare fordi man åpner opp for ytringsfrihet.

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...