pavllion Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Jeg sier at den ikke kan ha god kontakt med prosessoren om du får de temperaturene i bios. Så konklusjonen er: Den sitter ikke ordentlig. Du vet når jeg skulle ta ned bøylen på socketen (der med prossesoren) Bøylen var alt for hard når jeg skulle ta den ned, hørtes ut som noe skulle knekke. Men det gjorde ikke det. SÅ jeg tar av viften og setter den skikkelig på plass Jeg sier at den ikke kan ha god kontakt med prosessoren om du får de temperaturene i bios. Så konklusjonen er: Den sitter ikke ordentlig. Du vet når jeg skulle ta ned bøylen på socketen (der med prossesoren) Bøylen var alt for hard når jeg skulle ta den ned, hørtes ut som noe skulle knekke. Men det gjorde ikke det. SÅ jeg tar av viften og setter den skikkelig på plass Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Hos meg viser BIOS på P8P67-Deluxe feil temp, riktignok bare med 10-15 grader. Uansett, det skader ikke å installere Windows så du kan sjekke tempen der. Om man får 75 grader idle vil prosessoren overopphete og så vil hovedkortet skru av pcen for å beskytte den når du legger load på den. Mest sannsynlig vil installasjonen tryne. Spørs om du får startet den i det hele tatt. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Du vet når jeg skulle ta ned bøylen på socketen (der med prossesoren) Bøylen var alt for hard når jeg skulle ta den ned, hørtes ut som noe skulle knekke. Men det gjorde ikke det. SÅ jeg tar av viften og setter den skikkelig på plass Hos meg viser BIOS på P8P67-Deluxe feil temp, riktignok bare med 10-15 grader. Uansett, det skader ikke å installere Windows så du kan sjekke tempen der. Om man får 75 grader idle vil prosessoren overopphete og så vil hovedkortet skru av pcen for å beskytte den når du legger load på den. Mest sannsynlig vil installasjonen tryne. Spørs om du får startet den i det hele tatt. ok skal jeg prøve å feste den skikkelig på plass Hos meg viser BIOS på P8P67-Deluxe feil temp, riktignok bare med 10-15 grader. Uansett, det skader ikke å installere Windows så du kan sjekke tempen der. Om man får 75 grader idle vil prosessoren overopphete og så vil hovedkortet skru av pcen for å beskytte den når du legger load på den. Mest sannsynlig vil installasjonen tryne. Spørs om du får startet den i det hele tatt. ok skal jeg prøve å feste den skikkelig på plass Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Hos meg viser BIOS på P8P67-Deluxe feil temp, riktignok bare med 10-15 grader. Uansett, det skader ikke å installere Windows så du kan sjekke tempen der. Om man får 75 grader idle vil prosessoren overopphete og så vil hovedkortet skru av pcen for å beskytte den når du legger load på den. Mest sannsynlig vil installasjonen tryne. Spørs om du får startet den i det hele tatt. Det jeg prøver å si er at BIOS kan vise feil. Trodde det kom rimelig klart ut. Men for all del Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Det er kjølepastaen som gjør det! Jeg åpnet viften og så var det litt vekke så tok jeg den ned igjen så kom den på 87 grader den var isted på 69 grader. Så imorgen kjøper jeg kjølepasta. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Det er kjølepastaen som gjør det! Jeg åpnet viften og så var det litt vekke så tok jeg den ned igjen så kom den på 87 grader den var isted på 69 grader. Så imorgen kjøper jeg kjølepasta. Ta den av da. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 1 - dobbeltsjekk at tempertaturen er riktig. google "coretemp" da dette ofte sees på som det mest nøyaktige programmet. 2 - Gi oss tall for temperaturen både når maskinen er idle (ikke gjør noe spesiellt) og når den stresses via et benchmark (som prime95 eller OCCT eller lignende). 3 - Hvis temperaturene virker alt for høye (det finner vi ut av nårdu rapporterer tilbake) så er det sansynligvis en feil installert kjøler som gjør dette. Det er ikke helt uvanlig at folk monterer intel standard kjøleren feil fordi de ikke har lest instruksjonsmanualen for den OG fordi de ikke trykker inn festeclipsene langt nok. -Stigma Nei nå har du missforstått jeg er i hjernen på maskinen "JEG HAR IKKE INSTALLERT OS" Hjernen på maskinen? mener du at du leser av temperaturen i BIOS? I så fall er dette idle temperaturen - i så fall så er det som jeg regnet med noe er galt med kjøleren. Det er da enten at viftne ikke går rundt av en eler annen grunn (enkelt å sjekke) eller at du har montert den feil. I så tilfelle, ta den helt av - les instruksjonmanualen for kjøleren - og sett den riktig på. Pass på at alle festeclipsene går helt gjennom hullene (lettest å se om hovedkortet ikke er montert enda, så du kan se på baksiden av hovedkortet). -Stigma Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 1 - dobbeltsjekk at tempertaturen er riktig. google "coretemp" da dette ofte sees på som det mest nøyaktige programmet. 2 - Gi oss tall for temperaturen både når maskinen er idle (ikke gjør noe spesiellt) og når den stresses via et benchmark (som prime95 eller OCCT eller lignende). 3 - Hvis temperaturene virker alt for høye (det finner vi ut av nårdu rapporterer tilbake) så er det sansynligvis en feil installert kjøler som gjør dette. Det er ikke helt uvanlig at folk monterer intel standard kjøleren feil fordi de ikke har lest instruksjonsmanualen for den OG fordi de ikke trykker inn festeclipsene langt nok. -Stigma Nei nå har du missforstått jeg er i hjernen på maskinen "JEG HAR IKKE INSTALLERT OS" Hjernen på maskinen? mener du at du leser av temperaturen i BIOS? I så fall er dette idle temperaturen - i så fall så er det som jeg regnet med noe er galt med kjøleren. Det er da enten at viftne ikke går rundt av en eler annen grunn (enkelt å sjekke) eller at du har montert den feil. I så tilfelle, ta den helt av - les instruksjonmanualen for kjøleren - og sett den riktig på. Pass på at alle festeclipsene går helt gjennom hullene (lettest å se om hovedkortet ikke er montert enda, så du kan se på baksiden av hovedkortet). -Stigma takk, jeg skal gjøre det og, men først må jeg kjøpe kjølepasta siden at det var lite på når jeg tok den av igår. det var bare en pitte liten klump. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Det skal ikke være mer kjølepasta en et lite riskorn. Å det er maks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå