pavllion Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Jeg har installert alt i makinen. Men når jeg slår den på trykker jeg på del knappen, så kommer det hvor høy temperaturen er: Så kommer det opp 78 grader. Det er veldig varmt, hva skal jeg gjøre? Endret 3. april 2011 av pavllion Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg har installert alt i makinen. Men når jeg slår den på trykker jeg på del knappen, så kommer det hvor høy temperaturen er: Så kommer det opp 78 grader. Det er veldig varmt, hva skal jeg gjøre? Min del knapp funker ikke sånn. Bare slutt å trykk på del knappen da Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Jeg har installert alt i makinen. Men når jeg slår den på trykker jeg på del knappen, så kommer det hvor høy temperaturen er: Så kommer det opp 78 grader. Det er veldig varmt, hva skal jeg gjøre? Min del knapp funker ikke sånn. Bare slutt å trykk på del knappen da Jamen 80 grader på en Prossesor er forferdelig varm. Jeg har jo intel core i5 2500k Jeg har tatt opp viften standard viften som kom med prossesoren. Det var jo pasta på den men ikke så mye, det var mest fordelt pasta noen små hull. Hva skal jeg gjøre Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 1 - dobbeltsjekk at tempertaturen er riktig. google "coretemp" da dette ofte sees på som det mest nøyaktige programmet. 2 - Gi oss tall for temperaturen både når maskinen er idle (ikke gjør noe spesiellt) og når den stresses via et benchmark (som prime95 eller OCCT eller lignende). 3 - Hvis temperaturene virker alt for høye (det finner vi ut av nårdu rapporterer tilbake) så er det sansynligvis en feil installert kjøler som gjør dette. Det er ikke helt uvanlig at folk monterer intel standard kjøleren feil fordi de ikke har lest instruksjonsmanualen for den OG fordi de ikke trykker inn festeclipsene langt nok. -Stigma Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 1 - dobbeltsjekk at tempertaturen er riktig. google "coretemp" da dette ofte sees på som det mest nøyaktige programmet. 2 - Gi oss tall for temperaturen både når maskinen er idle (ikke gjør noe spesiellt) og når den stresses via et benchmark (som prime95 eller OCCT eller lignende). 3 - Hvis temperaturene virker alt for høye (det finner vi ut av nårdu rapporterer tilbake) så er det sansynligvis en feil installert kjøler som gjør dette. Det er ikke helt uvanlig at folk monterer intel standard kjøleren feil fordi de ikke har lest instruksjonsmanualen for den OG fordi de ikke trykker inn festeclipsene langt nok. -Stigma Nei nå har du missforstått jeg er i hjernen på maskinen "JEG HAR IKKE INSTALLERT OS" Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Vanskelig å misforstå noe når du ikke nevner det Du har to muligheter; 1. Installere OS og sjekk tempen i f.eks Coretemp 2. Prøve å feste kjøleren bedre. Hvis fjerner kjøleren så bør rense både CPU og kjøler for gammel pasta og kline på ny før du setter den inn igjen. På en del hovedkort i denne serien viser BIOS feil temp så jeg vil anbefale deg å installere OS først. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Har du husket å koble vifte ledningen på kjøleren i ? Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Har du husket å koble vifte ledningen på kjøleren i ? Ja viften går, så vifte kontakta er satt i skulle jeg installert os først? selvom hovedkortet viser akkurat nå 75 grader? Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 skal jeg installere os nå, den er på 75 grader. Så laster jeg ned coretemp? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Fest kjøleren ordentlig, eneste måten å få de temperaturene på idle er om den ikke er festet ordentlig. De klipsene kan være vanskelige å få ordentlig på plass. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Fest kjøleren ordentlig, eneste måten å få de temperaturene på idle er om den ikke er festet ordentlig. De klipsene kan være vanskelige å få ordentlig på plass. Den er veldig godt festet, jeg kan ikke kjenne eller høre at den ikke er godt festet. Problemet er kanskje at pastaen er litt for lite på cpu og viften. Jeg laster os inn og ser på core temp. Men kan pastaen liksom smelte (fordele seg rundt i5) ? Lenke til kommentar
darket Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 nei, pcen vil skru seg av før pastaen smelter avgårde...... Lenke til kommentar
gaasart Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Er vel heller omvendt; kjølepastaen tørker inn over tid. Hvis kjøleløsninga sitter ordentlig og vifta går, skal du bare installere OS og deretter sjekke temperatur med CoreTemp e.l. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 nei, pcen vil skru seg av før pastaen smelter avgårde...... skal jeg installere windows 7 64bit? Når jeg tar på viften så er ikke viften lønken eller varmere. Så tror hovedkortet mitt kødder seg. Har ASUS p8p67 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 For lite pasta vil i praksis være ingen pasta, det trengs veldig lite. Du hører ikke om den er godt eller dårlig festet. Pastaen smelter ikke, det trenger den ikke, når kjøleren er godt festet blir pastaen trykket ut uansett. Jeg legger alltid ca et riskorn på midten og setter på kjøleren, perfekt resultat hver gang. Det er ikke mulig at temperaturen går så høyt på idle om kjøleren sitter ordentlig, selv om viften ikke funker har jeg problemer med å se for meg at den går så høyt. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 For lite pasta vil i praksis være ingen pasta, det trengs veldig lite. Du hører ikke om den er godt eller dårlig festet. Pastaen smelter ikke, det trenger den ikke, når kjøleren er godt festet blir pastaen trykket ut uansett. Jeg legger alltid ca et riskorn på midten og setter på kjøleren, perfekt resultat hver gang. Det er ikke mulig at temperaturen går så høyt på idle om kjøleren sitter ordentlig, selv om viften ikke funker har jeg problemer med å se for meg at den går så høyt. skal jeg installere windows 7? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Fest kjøleren ordentlig først. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Fest kjøleren ordentlig først. når jeg prøver å kjenne om den er løs, drar forsiktig så er den så fast, så tror ikke det? HVa sier du? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg sier at den ikke kan ha god kontakt med prosessoren om du får de temperaturene i bios. Så konklusjonen er: Den sitter ikke ordentlig. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Hos meg viser BIOS på P8P67-Deluxe feil temp, riktignok bare med 10-15 grader. Uansett, det skader ikke å installere Windows så du kan sjekke tempen der. Endret 3. april 2011 av Komakino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå