Gå til innhold

[Løst] Hjelp til newbie!

Gjest medlem-220811

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-220811

Hei, er helt noob på web programering og vil lære det på fritiden, har dere noen gode steder der jeg kan lære det, da mener jeg fra fullstendig grunnlegennde til hvordan å lage en god nettside med login og at brukerne som er logget inn kan legge til oppgaver og sånt. Litt som it's learning ;D

Har dere en fin bok å anbefale gjerne skriv den ved ;D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, er helt noob på web programering og vil lære det på fritiden, har dere noen gode steder der jeg kan lære det, da mener jeg fra fullstendig grunnlegennde til hvordan å lage en god nettside med login og at brukerne som er logget inn kan legge til oppgaver og sånt. Litt som it's learning ;D

Har dere en fin bok å anbefale gjerne skriv den ved ;D

Først bør du lære deg grunnleggende HTML og CSS. Dette tar kanskje noen timer hvis du er lærevillig. Så bør du lære deg PHP og databaser for å lage login. Dette kan ta litt lenger tid. Gå til w3schools der du kan lære HTML, CSS og PHP. På 000webhost kan du få gratis domenet og designe siden din :cool: Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-220811

Først bør du lære deg grunnleggende HTML og CSS. Dette tar kanskje noen timer hvis du er lærevillig. Så bør du lære deg PHP og databaser for å lage login. Dette kan ta litt lenger tid. Gå til w3schools der du kan lære HTML, CSS og PHP. På 000webhost kan du få gratis domenet og designe siden din :cool: Lykke til!

Takker for svar, da er det bare å stupe uti havet av læring ^^

Men her er det vell også K.I.S.S. (keep it simple stupid) som gjelder, mindre kode, raskere opplasting, men trenger man egen server hvis det er ca 400-700 brukere? I så fall vet du om noen gode steder å lære seg servere og?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-220811

gikk inn på linken til w3schools men kom inn på bibelich ting??

Lenke til kommentar
Gjest medlem-220811

Bruk dette for å lære deg hvordan en webside er bygget opp:

http://www.w3schools.com/

http://htmldog.com/

Så går du over til server side-språk når du forstår HTML og CSS helt. F.eks Django, PHP, Ruby.

Takker da får jeg sette med ned å lære, men hvor mange mnd må jeg legge ned for å lage en litt proffesionell utsende side som er brukervennelig og kan leses av smartphones samt at folk kan laste opp dukomenter som på it's learning.

Lenke til kommentar

Bruk dette for å lære deg hvordan en webside er bygget opp:

http://www.w3schools.com/

http://htmldog.com/

Så går du over til server side-språk når du forstår HTML og CSS helt. F.eks Django, PHP, Ruby.

Takker da får jeg sette med ned å lære, men hvor mange mnd må jeg legge ned for å lage en litt proffesionell utsende side som er brukervennelig og kan leses av smartphones samt at folk kan laste opp dukomenter som på it's learning.

Ta ett skritt av gangen, du. Bare pass på at du mestrer HTML og CSS ganske så godt før du kaster deg videre på ting som krever server side-koding. Opprett gjerne en tråd alà «RepublicOfGamers lærer seg HTML og CSS». Spør gjerne, men du burde ha prøvd å google/forstå før du spør. Sett deg noen timer når i kveld, ta frem notepad og se hva du får til :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-220811

Ta ett skritt av gangen, du. Bare pass på at du mestrer HTML og CSS ganske så godt før du kaster deg videre på ting som krever server side-koding. Opprett gjerne en tråd alà «RepublicOfGamers lærer seg HTML og CSS». Spør gjerne, men du burde ha prøvd å google/forstå før du spør. Sett deg noen timer når i kveld, ta frem notepad og se hva du får til :)

Jeg skal prøve det ;D Kommer nok til å tilbringe 2-3 timer om dagen, men i kveld er det natta for skal tidlig på skolen. Men til helga blir det pc pc og atter pc :D Takker for hjelpen ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...