DJ-Stigma Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Hei. Kan man søke på et studie der det er krav om matte R1? Selvom jeg ikke har det? Har planer om å ta opp R1 til høsten, men da jeg er inne på samorndaopptak, så kan man jo sette det studiet som har krav om matte R1 på ønskelista.. Går VG3, men har bare glemt å ta opp matte R1 som var til våren! :/ Takk! Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Hei. Kan man søke på et studie der det er krav om matte R1? Selvom jeg ikke har det? Har planer om å ta opp R1 til høsten, men da jeg er inne på samorndaopptak, så kan man jo sette det studiet som har krav om matte R1 på ønskelista.. Du kan ikke det så lenge du søker gjennom SO. Saksbehandleren din vil se at du ikke møter kravene, og dermed vil du ikke konkurrere om plassen. Enkelte høgskoler, f.eks. HiG, tilbyr derimot sommerkurs i R1 der man søker direkte til skolen og får innvilget plass på studiet mot at man fullfører (og står(?)) kurset. Lenke til kommentar
Foxen Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Hei. Kan man søke på et studie der det er krav om matte R1? Selvom jeg ikke har det? Har planer om å ta opp R1 til høsten, men da jeg er inne på samorndaopptak, så kan man jo sette det studiet som har krav om matte R1 på ønskelista.. Går VG3, men har bare glemt å ta opp matte R1 som var til våren! :/ Takk! Du kan søke, men du vil selvsagt ikke kunne komme inn. Selv om du tar opp faget til høsten er det jo ingen garanti for at du faktisk består. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå