OHJohansen Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Se dine favorittepisoder når som helst. Les mer Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Mine umiddelbare spørsmål: Er det mulig å velge beste oppløsning, for så å la den loade ferdig og så se den uten hakking? Hvordan vil dette påvirke streamcapture (jo, mods, det er lovlig)? Vil det nå funke i Opera? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Håper bare det fungerer bedre enn dagens løsning i linux, som jeg føler er noe herk. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Via Programspiller, kan du altså via nettleseren med Flash-støtte se TV- episoder Spilleren er bygget på W3C-standarden og bruker filformatet H.264. Eh, er det snakk om Safari/IE video-tag kompatibel spiller med fallback til Flash for nettlesere som ikke støtter H.264, slik som aftenposten sin? Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Hvorfor går de for H.264 og Flash hvis målet er et mer «åpent og tilgjengelig NRK»? Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 "Tjenesten krever at du har nettkapasitet på minimum 200 Kbit/s. Den beste kvaliteten krever rundt 3,2 Mbit for at bildene skal gli jevnt uten unødvendig stopp." ... .. men.. altså.. det må da gå an å laste ned episoden først, uansett netthastighet, for så å spille av hele..? Til og med YouTube får jo til det.. Lenke til kommentar
Plast Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Dette ser jo lovende ut :)Når kommer den da ? Lenke til kommentar
paalfe Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Selv bruker jeg XBMC og NRK plugin. Fungerer perfekt i linux http://xbmc.org/ NRK plugin installerer du fra XBMC. 1 Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Å satse på flash-basert spiller nå virker litt rart. Regner med at dette er en satsing de skal ha i noen år.. HTML5 er på full fart inn, Ogg Theora er den eneste virkelig frie kodeken, og NRK går baklengs inn i fremtida. 4 Lenke til kommentar
Stoffer86 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Plast: "Allerede til høsten vil den første versjonen av spilleren være tilgjengelig på PC eller Mac, samtidig som det jobbes for å få spilleren klargjort for andre bærbare enheter som mobiltelefon og nettbrett. " Lenke til kommentar
thelomen Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Via Programspiller, kan du altså via nettleseren med Flash-støtte se TV- episoder Spilleren er bygget på W3C-standarden og bruker filformatet H.264. Eh, er det snakk om Safari/IE video-tag kompatibel spiller med fallback til Flash for nettlesere som ikke støtter H.264, slik som aftenposten sin? Skulle akkurat til å quote de to samme sitatene.. henger jo ikke sammen. Rimelig skuffa over NRK sin sidrumpa satsing for tida, SVT f.eks. er jo lysår lengre fremme. 3.2 Mbit høres også litt lite ut for full HD? Forstår forsåvidt at man ønsker Adaptive/Dynamic/Smooth Streaming, og at HTML5 dermed faller ut foreløpig. Men i så fall er vel faktisk teknologien til Silverlight en del bedre enn Flash. Da kan de f.eks. bruke egne codec, få støtte også i Linux, ha bedre skalerbarhet pga. utnyttelse av HTTP cache servere etc. Dog, om jeg vil kunne spille av dette på Android-telefonen min er vel Silverlight ute av bildet. Lenke til kommentar
lain Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Alt NRK legger ut burde vel egentlig vært mulig å hente ned via f.eks torrent, da gjerne i HD om sendingen er i HD. Edit: Mener seff lovlig, direkte ifra NRK, vet at mer eller mindre alt som går på tv kan finnes på nett via andre kilder. Burde vel ikke vært noen umulighet for NRK å kjøre en egen tracker f.eks. Endret 3. april 2011 av lain Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 NRK gjør fra før enkelte av sine sendinger tilgjengelig for nedlastning via torrent: http://nrkbeta.no/bittorrent/ Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Bruker også XBMC sin NRK plugin på min Ubuntu HTPC og den funker perfekt. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 http://nrkbeta.no/bittorrent/ Hadde de fulgt opp den der litt bedre så hadde jeg lasta ned og sett flere programmer. Dog er det bra de i det hele tatt bryr seg om torrents Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Heldigvis har jeg disablet Flash helt på maskinen min, så jeg slipper å se NRK i det hele tatt. Jeg har også fjernet NRK fra listen i dekoderen min da det er altfor dårlig i mine øyne. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Flash og x264 er beste løsningen teknisk og sett utifra opplevd kvalitet. Deal with it. x264 <3 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Flash brukes vel bare til å levere H264 innhold, så hvis man har en avspiller som ikke trenger Flash for å vise H264, burde vel det være bedre? Lenke til kommentar
diZrupt0r Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Håper det er mulig å få tak i H.264-innholdet på en enkel måte uten å måtte bruke denne flashspilleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg