Kenny_NOR Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Ser den nye Elkjøp Megastore her i Trondheim søker etter flere slike, noen som kan si litt mer om hva som ligger i bak denne tittelen "Varefremmer/Merchandiser"? For eksempel; hva består denne jobben i, kanskje litt om lønn, om det krever noen spesiell erfaring. Kanskje det tilog med er noen her som har jobbet som dette hos Elkjøp og kan fortelle litt om sin erfaring med denne jobben og hvordan hverdagen ser ut i en slik jobb ... Lenke til kommentar
Iglooo Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 "Basically a merchandiser is someone who is continuously involved in business promotion by buying and selling of goods." Så regner med at du blir spesialisert innen en produkt portefølje. f.eks. Sony tver/blue-ray spillere. Men det er nå bare synsing fra min side. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Anbefaler deg på det sterkeste å ta en telefon til Gunnar Ervik, som er oppført som kontaktperson. En svært hyggelig kar, og biter ikke! Jeg jobber i Lefdal, i et stormarked som er trinn to i størrelsesorden. Vi har ikke "merchere", men såvidt jeg har fått med meg så kan jobbtittelen beskrives som en glorifisert varepåfyller, for å gjøre det veldig enkelt. For å være litt mer detaljert så går jobben ut på å sørge for at butikkstandarden er i henhold til planogram, at det er nok varer på lager, trykk i hyllene o.l. Det er slik jeg har fått jobben beskrevet, men skulle noen ha en slik stilling og jeg har kraftig feil, så skal jeg gladelig spise ordene mine! Når det kommer til lønn så går jeg ut i fra at stillingen blir lønnet på lik linje med selgere, hvor man hører til lager og dermed ligger under deres budsjett når det kommer til bonusordninger. Når det kommer til kvalifikasjoner så ville jeg ha sett etter noen med butikkerfaring, gjerne innen detaljhandel. Riktige varer skal eksponeres, i riktig antall. Kort og godt, ring og du vil få svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå