Akrobaten Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Hei. Bare lurte på hva duct tape egentlig kalles på norsk. Jeg har alltid trodd at dette var det samme som gaffateip, noe det IKKE er. Er det mulig å skaffe det her i Norge? Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Hei. Bare lurte på hva duct tape egentlig kalles på norsk. Jeg har alltid trodd at dette var det samme som gaffateip, noe det IKKE er. Er det mulig å skaffe det her i Norge? Samme som sølvtape. Kjøpes på biltema etc. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) http://en.wikipedia.org/wiki/Duct_tape Forskjellen er i utgangspunket at du kan lett fjerne duct tape gaffers tape uten at det setter igjen lim på ting.. Er omvendt. Derfor er det mye brukt i produksjonssammenhenger i bl.a. video og lyd/lys for å ikke ødelegge utstyret. Du kan absolutt få kjøpt det, men det er på mer spesialist forretninger. Har ikke navn på dem selv, fordi det er ikke jeg som har ansvar for å skaffe det for bedriften, men bruker gaffa tape tape både titt og ofte! Og setter aldri ett spor! Glennski: Nei, så feil så feil. Kjøper du "sølvtape" på Biltema får du duct tape som setter igjen lim når den fjernes. Det er IKKE det samme som gaffers tape, selv om de ser identiske ut. EDIT: Rettelse! Skrev feil, det er omvendt, altså gaffers tape er laget for å fjernes, mens duct tape er ikke. Endret 3. april 2011 av Yaricks Lenke til kommentar
Akrobaten Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Takk for kjappe svar begge to. Jeg trenger duct tape til det som på godt norsk kalles for duct tape occlusion therapy, og da er det en fordel at tapen sitter GODT. Det at gaffatape er lagd for å fjernes virker meget sannsynlig, da det ramler av hele tiden. Duct tape er altså å få kjøpt på steder som Mekonomen og Biltema med det engelske navnet duct tape da? Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Japp. Hvis du ser i artikkelen til duck tape på wikipedia, vil du se at NASA har brukt duct tape til å f.eks reparere måne buggyen og andre ting! Duct tape holde ofte VELDIG godt. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Var det ikke duct tape som kara på mythbusters lagde bro og båt av? Mange bruksområder, men dyr. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Ekte gaffa sitter sinnsvakt bra og legger heller ikke igjen noe lim/merker. Dette får du ikke på Clas eller Biltema. Usikker på hvor du får det, men er som nevnt på spesialbutikker for lys- og lydutstyr. På folkemunne går vel duct tape, gaffa og sølvteip litt om hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå