protoneedhelp Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Mine venner sier at man blir feit av å spise sushi. Er det sant? takker for svar Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Om du spiser for mye blir du selvfølgelig feit... Det er kalori inn vs kalori ut som bestemmer om du legger på deg eller ikke... Sushi er ganske mettende og det er vanskelig å forspise seg på det forresten... Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Man blir "feit"/ øker vekt av alt så lenge man ikke bruker det opp etterpå, dvs. trene. Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Nei... Du sier nå nei til din egen kommentar Det er kalori inn vs kalori ut som bestemmer om du legger på deg eller ikke.... 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Nei det gjør jeg ikke... Det du sier om at man må trene er bare tull... Man går ned i vekt selv om man ikke trener om man bare holder kaloriene i underskudd... Endret 3. april 2011 av Doofenschmitz 4 Lenke til kommentar
viking-chan Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Det er ikke sånn at én bestemt mattype kan gjøre deg feit. Det som teller er hvor mye du spiser, og hvor mye du forbrenner, som Doofenschmitz påpeker. Hvis du lever utelukkende på sushi vil 700 kcal om dagen gjøre deg undervektig, og 4000 kcal om dagen gjøre deg overvektig. Sushi er mye hvit ris og det er litt sukker i edikken som brukes, så det kan påvirke blodsukkeret slik at du får lyst til å spise mer (for å si det litt forenklet), men da er det fortsatt ikke sushien i seg selv som gjør deg feit. Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Som mange andre også sier, så er det hvor mye man spiser vs hvor mye man bruker som er avgjørende for vektøkning / vekttap. Hvis du har en noenlunde normal livsstil så vil du tvilsomt bli noe feitere av å spise sushi til middag fremfor kjøttkaker for å si det slik. Sushi er vel i og for seg ganske mager kost vil jeg tro. Lenke til kommentar
KTBFFH Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Hvorfor synes så mange folk at Sushi er mettende? Jeg er 17 år og spiser gjerne 30 biter om gangen, noenganger mer. Mens 45 år gamle Japanske ''veteraner'' ler seg ihjel nesten, hvis noen bestiller bare 15 liksom. Jeg var på Restaurant for litt siden, og bestilte 20 laks + 3 Maki rolls. Han som tok i mot bestillingen begynte å tulle med at kanskje dette var ment som mat for flere dager, han lo, og trodde ikke på det før vi hadde dratt kortet... Men likevel så lo han når han skulle vise bestillingen. Jiiiz... Sushi er da LANGTIFRA mettende. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Hvorfor synes så mange folk at Sushi er mettende? Jeg er 17 år og spiser gjerne 30 biter om gangen, noenganger mer. Mens 45 år gamle Japanske ''veteraner'' ler seg ihjel nesten, hvis noen bestiller bare 15 liksom. Jeg var på Restaurant for litt siden, og bestilte 20 laks + 3 Maki rolls. Han som tok i mot bestillingen begynte å tulle med at kanskje dette var ment som mat for flere dager, han lo, og trodde ikke på det før vi hadde dratt kortet... Men likevel så lo han når han skulle vise bestillingen. Jiiiz... Sushi er da LANGTIFRA mettende. Enig der,10-15 biter er jo bare oppvarming .. Lenke til kommentar
Hei Sveis Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Kjøpte en pakke med sushi på flyplassen i Krakow. Det var ikke mye godt. Kan man få bedre sushi? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Høyst sannsynlig ja. Prøv for eksempel Nodee eller Alex. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Lite sånn side spørsmål, noen som vet ca næringsinnhold på sushi? Forstår at det varierer på innholdet, men en typisk rull med laks og advocado rullet i ris og tang.. Redigerer meg selv FØR jeg poster; Næringsinnhold på sushi Lenke til kommentar
Hei Sveis Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Høyst sannsynlig ja. Prøv for eksempel Nodee eller Alex. Takk for tips. Neste gang jeg er i Oslo eller København skal bli spennende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå