Gå til innhold

[Løst] blir man feit av sushi?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke sånn at én bestemt mattype kan gjøre deg feit. Det som teller er hvor mye du spiser, og hvor mye du forbrenner, som Doofenschmitz påpeker. Hvis du lever utelukkende på sushi vil 700 kcal om dagen gjøre deg undervektig, og 4000 kcal om dagen gjøre deg overvektig.

Sushi er mye hvit ris og det er litt sukker i edikken som brukes, så det kan påvirke blodsukkeret slik at du får lyst til å spise mer (for å si det litt forenklet), men da er det fortsatt ikke sushien i seg selv som gjør deg feit.

Lenke til kommentar

Som mange andre også sier, så er det hvor mye man spiser vs hvor mye man bruker som er avgjørende for vektøkning / vekttap.

Hvis du har en noenlunde normal livsstil så vil du tvilsomt bli noe feitere av å spise sushi til middag fremfor kjøttkaker for å si det slik. Sushi er vel i og for seg ganske mager kost vil jeg tro.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hvorfor synes så mange folk at Sushi er mettende?

Jeg er 17 år og spiser gjerne 30 biter om gangen, noenganger mer. Mens 45 år gamle Japanske ''veteraner'' ler seg ihjel nesten, hvis noen bestiller bare 15 liksom.

Jeg var på Restaurant for litt siden, og bestilte 20 laks + 3 Maki rolls. Han som tok i mot bestillingen begynte å tulle med at kanskje dette var ment som mat for flere dager, han lo, og trodde ikke på det før vi hadde dratt kortet... Men likevel så lo han når han skulle vise bestillingen. Jiiiz... Sushi er da LANGTIFRA mettende.

Lenke til kommentar

Hvorfor synes så mange folk at Sushi er mettende?

Jeg er 17 år og spiser gjerne 30 biter om gangen, noenganger mer. Mens 45 år gamle Japanske ''veteraner'' ler seg ihjel nesten, hvis noen bestiller bare 15 liksom.

Jeg var på Restaurant for litt siden, og bestilte 20 laks + 3 Maki rolls. Han som tok i mot bestillingen begynte å tulle med at kanskje dette var ment som mat for flere dager, han lo, og trodde ikke på det før vi hadde dratt kortet... Men likevel så lo han når han skulle vise bestillingen. Jiiiz... Sushi er da LANGTIFRA mettende.

Enig der,10-15 biter er jo bare oppvarming ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...