Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av spill-PC! Budsjett :12k

Anbefalte innlegg

Hei :)

Trenger en ny PC. Den skal brukes til gaming (minecraft, BC2, Black Ops, MW2 osv.). Disse spillene trenger kanskje ikke all verdens, men jeg vil gjerne spille Battlefield 3 når det kommer ut :)

Budsjettet mitt er på 13k (inkl. skjerm og kabinett).

Ser gjerne at dere samler alt hos en forhandler (for eks. Komplett).

Takk på forhånd :)

Mvh PostSpareBanken

EDIT: Den skal bygges selv.

Endret av PostSpareBanken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet bruker - Oi8OM09L2w

Sjekk denne tråden for hjelp er j***** hjelpsom, og får mye mer for pengene en på noen annen måte.

Edit: glemte linken

Endret av adde731
Lenke til kommentar

Lette litt i andre poster på forumet.

HER er en fin en. Sikkert billigere på Dustinhome.no, men lista er fin, hvis du bytter ut vengeance-rammen (som er enormt stor og kan krasje med cpu-kjøler) med vanlig Corsair xms3. Hvis du skal klokke så anbefaler jeg en Noctua NH-D14 eller noe til cpu-kjøling.

Uansett, det viktigste er: Intel i5-2500K, et Socket 1155-hovedkort i P-serien, 4-8GB 1600mhz ram (Corsair xms3 anbefales, men styr unna vengeance da de ofte krasjer med cpu-kjøler). Ellers er det jo mange nye ssd-disker på markedet, så sørg for å kjøp en sata 6Gb/s-disk for å utnytte sata 6Gb/s-kontaktene på hk.

Skjermkort: Geforce 560ti eller Radeon HD6970. Jeg holder litt på AMD da de er enklere å ha med å gjøre ifm oppsett av flere skjermer osv.

Lenke til kommentar

Tok meg tid til å mekke et oppsett for deg på Dustinhome, som du kan bruke som pekepinn.

33cw1na.jpg

Å få mer ytelse enn dette for 13,000 er sikkert mulig, men oppsettet mitt er iallefall vel balansert og overflod av ytelse på alle områder.

Du kan også endre oppsettet om du vil, eksempelvis med å gjøre slik;

- Bytte til 60 GB SSD (Corsair Force, OCZ Vertex 2 anbefales), for så å bytte til et GTX 580 skjermkort for latterlig god ytelse i spill.

- Bruke 500 kroner mindre på skjerm for å få 8GB Ram (som i de fleste situasjoner er overkill).

- Om du trenger OS i tillegg, bytt til en 60 GB SSD for å få plass til OS i budsjettet.

Om du lurer på noe, så spørr i vei (:

Endret av Montseur
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hei Montseur, takk for svar!

Jeg trenger bare en 22" skjerm. Trenger bare 60GB SSD, så vi får GTX580.

Trenger OS også :o.

Tror lista på endringer blir sånn:

60GB SSD

GTX 580

OS

8GB RAM <-- me want D:

Takk for hjelpen så langt :)

Lenke til kommentar

Hvis jeg tar den SSD'en som Skrujernet linker til, en 22" skjerm, GTX 580, 8GB RAM og OS (Windows 7) + resten av oppsettet til Montseur, hvor mye blir det på tilsammen? Blir det en bra PC :D?

1500 + 2000 + 3500 + 1500 + resten av delene. Blir en veldig god PC.

Jeg venter med SSD :)

Gidder du å linke til skjerm osv.?

Bilde virket ikke LINK

Noe jeg burde skrumpe inn på?

Funker dette oppsettet? Er det bra? Bedre enn Acer Predator :)?

Endret av PostSpareBanken
Lenke til kommentar

Spesiell grunn til at du ønsker kun 22"? Jeg personlig synes det blir i minste laget..

Uansett, med utgangspunkt i Montseur sitt oppsett så blir det god stemning. Dersom du ønsker pur gamingytelse, så er det nok klokt å gå "ned" på SSD og heller legge pengene i et GTX 580 som nevnt. Dersom du skal ha en 22" med 1680x1050 oppløsning så er det dog galskap å gå for noe kraftigere enn GTX 570 spør du meg. Ville nok gått for et GTX 560 dersom det var tilfelle

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Corsair a70 sparer deg 300 kr ifht. Noctua'en

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB) uten kjøleribber som ikke kræsjer med kjøleren, sparer 100 spenn

GIGABYTE RADEON HD6970 eller gtx 570, litt rimligere skjermkort, ikke like mye kraft som gtx 580, men med nok futt til å spille på 1920x1080 :) Ca 1000 kr spart

Noen muligheter å spare penger på, men er du ikke villig til å lempe på skjermkortet, så er det vel ssd som går først

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...