Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstegangsbil til 18-åring

Anbefalte innlegg

Lurer fælt på hva dette sportskarosseriet dere snakker om er for noe... Gleder meg til en forklaring på hvordan det kan hjelpe deg til å kjøre fortere.

En utstyrspakke med kraftig oppstivede fjærer, mer direkte styring og mindre rull i karosseriet. Gjør det mer morsomt i svingene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri hørt ordet sportskarosseri blitt brukt. Til tross for at jeg har vært ganske mye mer rundt folk som snakker bil enn de fleste.

Grunnen til det er kanskje at det er direkte feil. Man høres ut som en tulling som ikke aner hva det er snakk om hvis man sier sportskarosseri. Det eneste det til nøds kan brukes om er styling som gjør at bilen ser mer sportslig ut (type S-Line). OG selv da vil det høres teit ut.

Lenke til kommentar

Var no av den oppfatningen at det er noen år siden ett karoseri ble landa oppå en stiv ramme og ikke hadde annen funsjon enn å holde vinden ute.

Nå til dags er vel karoseriet på en bil en del av av den bærende konstruksjonen, eller hva ?

Finn fram vinkelsliperen, kapp av taket og bakskjermene og forsøk svingen du såvidt klarer i 100km\t med komplett bil og deretter med sløyet bil.

Til bilkjøper.

Hva med å bare kjøpe deg en vw golf.

Å kjøpe en tusen år gammel mercedes forde dem er lettmekka kan vel gå viss du gidder mekke.

Viss ikke drivstoff utgifter og verksteds utgifter er så farlig så kan du få flotte audier med svære motorer ganske så rimelig.

Lenke til kommentar

Beklager at du synes dialekten/sosiolekten i området er teit, men det får du nok leve med.

Handler vel mer om at det er greit å bruke termer som ikke har noe med saken å gjøre når man diskuterer noe.

Var no av den oppfatningen at det er noen år siden ett karoseri ble landa oppå en stiv ramme og ikke hadde annen funsjon enn å holde vinden ute.

Nå til dags er vel karoseriet på en bil en del av av den bærende konstruksjonen, eller hva ?

Finn fram vinkelsliperen, kapp av taket og bakskjermene og forsøk svingen du såvidt klarer i 100km\t med komplett bil og deretter med sløyet bil.

Fullstendig klar over at karosseriet har mye av den bærende styrken i en bil. Poenget mitt var bare at stivere fjærer ikke har noe med karosseriet å gjøre.

Lenke til kommentar

Til bilkjøper.

Hva med å bare kjøpe deg en vw golf.

Å kjøpe en tusen år gammel mercedes forde dem er lettmekka kan vel gå viss du gidder mekke.

Viss ikke drivstoff utgifter og verksteds utgifter er så farlig så kan du få flotte audier med svære motorer ganske så rimelig.

en burde no vertfall være glad i elektriske og mekaniskefeil viss en kjøper seg golf

Lenke til kommentar

Jeg har en mercedes bentz 190E og er storfornøyd med den. Gått litt over 300 000, ingen store ekstra kosntnader siden jeg kjøpte den i fjor, bare små ting jeg har fikset selv. Bakhjulstrekker med 106 hk og 1,9l. En kompis av meg påstår at den bruker 0,6 på mila ved langkøring...

Eneste minuset er at den er en elendig vinterbil, den sladder av ingenting og spinner veldig fort om du ikke er var med gasspedalen. Om du har gode dekk hjelper det selvfølgelig, jeg har piggfrie ok dekk, da slipper man lett!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

En BMW 3-serie fra 1999-2002?

Denne ser vel fin ut? Kanskje bare fordi jeg er oppslukt i BMW. Hva synes dere andre om en slik bil? Vil bruke rundt 60.000 kroner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Bare jeg som er forelska, altså? Jaja.

Synes den ser lekker ut, jeg.

Har det noe å si hva andre syns om bilen du selv liker?

Jeg har dessuten sett langt verre "pakkistraller" enn den der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Nei, men leta litt etter erfaringer. Kommer nok til å falle på den uansett, men tja, pakkistralle synes jeg var å ta i. Min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...