Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstegangsbil til 18-åring


Anbefalte innlegg

For sportskaroseriet til Audi må du jo ut med betydelig mye mer en for en vanlig Audi.

 

Er ingen fan av VAG produkter så er vell ikkje vits i at eg prøver og lage noke konstruktiv diskusjon som kommer til og hjelpe TS om dem.

 

Men det eg kan sei er at som førstegangsbil er det viktig og ha en bil en kan skru litt på skjøl, sparer mye cash på dinna måten, og her er en rekke4er helt ideal, sålenge den står på langs.

 

Om du finner en Sportline Mercedes med vellbevart interiør som ikkje er alt for rusta så har du gull.

 

Skal du ha Audi ville eg ha styrt unna A6.

 

Men syns at Audi bare er en dyr passat :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bild-19226.JPG

 

2008aug01-4892772b4e9ad.jpg

 

Nå er ikke trerattet standard på audien, men det er en klasseforskjell på interiøret her. Om du skaffer en A4 med sportskarosseriet så vil den ikke ha noe problem med å holde tritt med en w124

 

Klasseforskjell i favør Mercedes synes nå jeg. Audi'n ser riktig nok nyere ut, men det er den jo også.

 

Dersom forbruk ikke er veldig viktig kan W124 trygt anbefales.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

31046_434812315109_596760109_6020917_3861487_n.jpg

 

Min w124 E230.

 

 

Har hatt den i litt over 2 år no, lite problem og vertfall i mine øyner en ganske så pen bil og se til :)

 

Er såklart en bil med litt drivstoff fobruk, men velger og tro at eg sparer inn ditta med alle utgiftene eg sparer meg med at alt kan fikses skjøl, Motor og drivverk er det aldri blitt gjort noke med, og det er en fryd og kjøre.

 

Om det kan anbefalest? Absolutt, kjøper du noe sånt kjøper du aldri noe annent.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

 

Nå er ikke trerattet standard på audien, men det er en klasseforskjell på interiøret her. Om du skaffer en A4 med sportskarosseriet så vil den ikke ha noe problem med å holde tritt med en w124

 

Klasseforskjell i favør Mercedes synes nå jeg. Audi'n ser riktig nok nyere ut, men det er den jo også.

 

Dersom forbruk ikke er veldig viktig kan W124 trygt anbefales.

A4'en der er en 95-modell, og W124 var brukt helt frem til 97 med samme interiør.

 

Instrumenter og området rundt er uendelig mye penere på audien, setene er langt mer komfortable. Nå fant jeg ikke den audien med fullt treinteriør, men W124 er klart utdatert i interiør, der A4 fortsatt er veldig moderne.

 

For min del er interiør og komfort viktig - det er tross alt det jeg opplever det meste av tiden. På design på utsiden er W124 og A4 B5 to helt forskjellige stiltyper, så det er ikke så lett å sammenligne direkte, selv om jeg foretrekker den ene.

Lenke til kommentar

 

Nå er ikke trerattet standard på audien, men det er en klasseforskjell på interiøret her. Om du skaffer en A4 med sportskarosseriet så vil den ikke ha noe problem med å holde tritt med en w124

 

Klasseforskjell i favør Mercedes synes nå jeg. Audi'n ser riktig nok nyere ut, men det er den jo også.

 

Dersom forbruk ikke er veldig viktig kan W124 trygt anbefales.

A4'en der er en 95-modell, og W124 var brukt helt frem til 97 med samme interiør.

 

Instrumenter og området rundt er uendelig mye penere på audien, setene er langt mer komfortable. Nå fant jeg ikke den audien med fullt treinteriør, men W124 er klart utdatert i interiør, der A4 fortsatt er veldig moderne.

 

For min del er interiør og komfort viktig - det er tross alt det jeg opplever det meste av tiden. På design på utsiden er W124 og A4 B5 to helt forskjellige stiltyper, så det er ikke så lett å sammenligne direkte, selv om jeg foretrekker den ene.

 

 

For de første så drar du 2 sammenligninger av 2 forskjellige klasser av biler, ta en standard audi sammenlign den med en standard Mercedes.

 

Mercedes kom med w211 (rustholka) i 1996 og slutta då og produere w124, så tviler det interiøret der er ikkje brukt.

 

 

 

5344202236_5784052cf0.jpg

 

Der har du et aktuelt stanard sportline interiør, ser ut som om det kommer i fra en 300te, i mellom 94-96.

 

Eg og skjønner at det er fort gjort og trekke paraller med en del mercedeser siden dem er laget med sammekaroseri, men det blir litt som med BMW, det er forskjellige utstyrspakker til forskjellige biler.

Lenke til kommentar

Ser fortsatt fryktelig 80-talls ut det bildet ditt. Rotete instrumenter med store blokkbokstaver(sifre), harde kanter og veldig hardplastfølelse. A4en er et godt stykke opp i mine øyne. Kan fikse litt bilder til i morgen av en 96 audi a4.

 

EDIT: wiki mente w124 fortsatte til 97, og c200 1996 kommer med samme interiør.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Har på følelsen at både Audi og Mercedes blir dyr å kjøre og forsikre.

 

Om bilen er så forbanna sprek eller ser mega-fresh ut er ikk viktig for min del. Det viktigste er at den starter når som helst på året (med motorvarmer på de kaldeste tidene såklart) og at den ikke bryter ned på veien eller skaper noe kø.

Lenke til kommentar

Passat med 1.8T!

søk etter highline, er kjempebil!

 

Hvordan er forbruket på denne?

Samme som på audi a4 med samme motor(1.8T) bare billigere å reparere!

edit: det vil si, den bruker rundt 0,7L på mila vis du kjører fint, har du blyfot i byen bruker du fort 1,2.

Endret av jonol
Lenke til kommentar

Samme som på audi a4 med samme motor(1.8T) bare billigere å reparere!

edit: det vil si, den bruker rundt 0,7L på mila vis du kjører fint, har du blyfot i byen bruker du fort 1,2.

1.2++++++ om man trykker litt for mye. Har veldig god erfaring med at 1.8t motoren er lettstartet året rundt så lenge batteriet er i orden.

 

Er ikke like god støydemping i passatene som i A4 dog, og kjøreegenskapene er betraktelig dårligere. Dog har jeg sportskarosseriet, har ikke prøvd noen "standard" A4.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Samme som på audi a4 med samme motor(1.8T) bare billigere å reparere!

edit: det vil si, den bruker rundt 0,7L på mila vis du kjører fint, har du blyfot i byen bruker du fort 1,2.

1.2++++++ om man trykker litt for mye. Har veldig god erfaring med at 1.8t motoren er lettstartet året rundt så lenge batteriet er i orden.

 

Er ikke like god støydemping i passatene som i A4 dog, og kjøreegenskapene er betraktelig dårligere. Dog har jeg sportskarosseriet, har ikke prøvd noen "standard" A4.

Passat har vel generelt flere feil også (samme årgang) om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar

Forstillingsproblemene deler de til en viss grad, og passatene sine er dyrere å utbedre fordi det må gjøres på flere steder, i tillegg er det flere interiørproblemer der blandt annet midtkonsollen løsner og detter ut pga noen bedritne plastbolter som holder den fast.

 

Hold deg også unna tiptronic-kassa - den dagen den raser må du ut med godt over 60 000, bare for kassa. Og så er det småting der VAG har kuttet ned hjørnene litt for mye på passaten, spesielt før 2002, så audien er mindre plaget av slike småfeil.

 

Dog har passaten mye større originalhøytalere, dersom det teller, 4" i A4 før 99, og 6.5" i passat fra 97-02 i hvert fall

Lenke til kommentar

Tja, min passat er det ikke noe galt med, dog har den også sports-understell.

Det er en 2000 mod, og jeg kjenner ikke til problemet med at midtkonsoll løsner, men det med forstilling er jeg delvis enig i, måtte bytte ganske mye på grunn av ulyder selv.

Min passat ble levert med et rimelig bra originalt Blaupunkt anlegg.

 

Uansett så er Audi A4 / VW Passat med 1.8T og anbefale, og da helst med sports-understell/stoler!

Lenke til kommentar

Tja, min passat er det ikke noe galt med, dog har den også sports-understell.

Det er en 2000 mod, og jeg kjenner ikke til problemet med at midtkonsoll løsner, men det med forstilling er jeg delvis enig i, måtte bytte ganske mye på grunn av ulyder selv.

Min passat ble levert med et rimelig bra originalt Blaupunkt anlegg.

 

Uansett så er Audi A4 / VW Passat med 1.8T og anbefale, og da helst med sports-understell/stoler!

Hadde min ute i sted, blir like forelsket i den hver gang jeg kommer rundt en sving og trykker litt på gassen, og bilen bare utfordrer meg til å trykke mer og mer :love:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer fælt på hva dette sportskarosseriet dere snakker om er for noe... Gleder meg til en forklaring på hvordan det kan hjelpe deg til å kjøre fortere.

 

Mer on-topic:

Trådstarter er utvilsomt ikke mer enn middels interessert i bil. Å råde ham til å kjøpe en gammel og, i mange tilfeller, oppbrukt tysker er bare å be om trøbbel. Mercedesene som er nevnt i tråden her er generelt skuddsikre, men de faller vel kanskje litt gjennom på kulhetsfaktoren. Dessuten er de gamle og forholdsvis dyre.

 

Vil anbefale deg å kikke etter en japaner fra slutten av 90-tallet som ikke har blitt utsatt for rust.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...