TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Er det noe på en kjølepasta tube som kan fortelle meg hvor lett den flyter utover når jeg skal kun bruke en liten dart på cpu`en. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Det flyter ikke utover, du må gni det utover om du bare legger en dott i midten av CPU... Bruk en liten plastpose e.l. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Det er ikke det det står i hjemmepc nr 4 2011. Der står det at det er nødvendig å bruke en pasta som flyter lett Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Det skal ikke renne utover nei. Er kanskje noen som er ganske flytende... Hva har du skaffet da? Skal bare være et veldig tynt lag. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Er nok en missforståelse. Pastaen flyter ikke utover av seg selv. Det er trykket fra kjøleren samt varme fra prosessoren som får den til å spre seg ut. Selv mener jeg det er nødvendig å spre den utover for å få best effekt, men mange velger å bare la kjøleren presse den utover. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Om man velger å la trykket av kjøler spre kjølepastaen bør man legge et lite kryss for best spredning. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Skal bruke Noctua NT-H1. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Den er relativt fast... Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg bruker et bankkort når jeg påfører pasta jeg. Artic silver 5 er den eneste jeg har brukt, men den er veldig seig synes jeg men går greit å jevne det ut med et bankkort. Vasker kortet først med blå isopropanol. Samme gjør jeg med prosessoren og kjøleren. Bruker q-tips til å påføre blå isopropanol. Funker det Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Fastheten har lite å si. Den blir varmet opp av CPU og pga trykket fra kjøler flyter den lett utover. Sprer du den selv utover, så vil du få microbobler som fører til høyere temperatur i CPU. Hvis man skal ha på termisk pasta helt optimalt: Først må du fylle porene som er på kjøleren. Ta på litt pasta og dra det utover med et kredittkort eller lignende. Når du er ferdig, og har en jevn flate, tørker du bort pastaen. Bruke en klut som ikke loer eller et kaffefilter for best resultat. Når du har tørket bort denne pastaen vil det fortsatt være igjen pasta i porene. Du har nå en helt gjevn overflate på kjøleren. Når det gjelder hvordan man skal ha på termisk pasta på CPU, så er det forskjellig fra CPU til CPU, avhengig av hvor kjernene er plassert. Noen CPU skal ha en vertikal stripe, noen skal ha en horisontal stripe, mens andre skal kun ha en dott i midten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå