Gå til innhold

Logitech z-560 sprengt sub.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er ikke sprengt. Da hadde det vært lyd, men råtten lyd.

 

Det er nok en sikring som har gått. Enkelte av Logitech suber har muligheten til å bytte denne, de etter en liten rund dings bakpå med en flat spalte inni. Vri på denne så kommer det ut en glassikring.

 

Enkelte forsterker moduler har også autosikringer. Prøv å la den være uten strøm en stund.

Det kan hende det står noe om det i manualen.

 

"EDIT: overse det under, da jeg så du postet nå at de var 6-7 år gamle :)"

 

Når forsvant lyden? Når du prøvde første gang, eller etter bruk, da med høyt volum?

 

Hvis det var første gang, har du koplet riktig? Prøv å putt subkabelen i den vanlige utgangen for front høytallerene/hodetelefonene. Dette vil ikke skade. Da vil du høre om det er koplingsfeil, eller om det ikke er korrekt i innstillingene på PCen.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Den er ikke sprengt. Da hadde det vært lyd, men råtten lyd.

 

Det er nok en sikring som har gått. Enkelte av Logitech suber har muligheten til å bytte denne, de etter en liten rund dings bakpå med en flat spalte inni. Vri på denne så kommer det ut en glassikring.

 

Enkelte forsterker moduler har også autosikringer. Prøv å la den være uten strøm en stund.

Det kan hende det står noe om det i manualen.

 

"EDIT: overse det under, da jeg så du postet nå at de var 6-7 år gamle :)"

 

Når forsvant lyden? Når du prøvde første gang, eller etter bruk, da med høyt volum?

 

Hvis det var første gang, har du koplet riktig? Prøv å putt subkabelen i den vanlige utgangen for front høytallerene/hodetelefonene. Dette vil ikke skade. Da vil du høre om det er koplingsfeil, eller om det ikke er korrekt i innstillingene på PCen.

 

Okei, men det er godt å høre. La øret inntil nå, mens jeg skrudde av og på strømmen bakpå sub'n. Det kommer en liten summelyd? Fant ikke det du snakket om angående sikring, så jeg må vel sprette hele greia for å få byttet en eventuell sikring? :) De har stått nå uten strøm siden 01.00 - tiden i natt. (hadde lånt de bort)

 

edit: prøvde med musikk nå. ingen bass.

 

Logitech z-560

 

Ser slik ut bak, dog uten sikringspunktet

Endret av black_sheep
Lenke til kommentar

Sikringen er den runde ved siden av strømledningen som går inn. Ta en flat skrutrekker og vri mot klokken til den spretter ut. Ikke bruk makt. Det kan hende du må gi ett lite trykk inn også.

 

Du vil da se en 20mm lang sikring. Er denne gjennomsiktig, så skal du kunne se om det går en tynn tråd der, eller om den er røket.

 

Men hvis du får lyd i de andre høytallerene så tror jeg nok den er hel, siden suben også inneholder forsterkerene for disse.

 

Siden denne er såpass gammel, så kan du skru den opp, og se om det er noe svidde punkter på printkortet, som vil indikere at noe er tatt kvelden. Mest sannsynlig en kondensator eller noe vil jeg tro. Kan du lodde så kan du bytte hvis du vinner lignende deler. Ellers så er nok eneste løsning ett nytt anlegg.

Lenke til kommentar

Jeg har den første typen av z560, så jeg har ikke den muligheten til å bytte sikring der.

Alle andre høyttalere virker, og som sagt så var det en liten summetone i sub'n. Da får jeg sprette baksiden i morgen. Sliter litt med å få den løs, etter å ha skrudd ut alle skruene, men får litt bedre verktøy i morgen så skal vel få lurt baksiden ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...