Gå til innhold

Samme feil tredje gang, krav på ny telefon?

Anbefalte innlegg

Hei!

Telefonen min fikk en feil, så jeg sendte inn. Garanti og greier, alt ok.

Så fikk den samme feilen på nytt, jeg sendte inn. Garanti og greier, alt ok.

Nå har samme feil skjedd for tredje gang. Hvis jeg nå sender inn, har jeg krav på å få ny gratis telefon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

forbrukerportalen.no - Fem års reklamasjonsfrist på mobiltelefoner

Oppstår samme feil for tredje gang, noe som ikke er uvanlig med små mobiltelefoner proppfulle av teknologi, har du rett til å heve kjøpet og få pengene tilbake. Oppstår det forskjellige typer feil med telefonen fire ganger eller mer, kan du også heve kjøpet.

Se også:

Gjentatte feil på mobiltelefon - kan kjøpet heves?

Lenke til kommentar

Sigh. Forbrukerportalen.no har rett i det med 3. gang samme feil - men står det vitterlig 4. gang med forskjellige feil der også..? :S

EDIT: En artikkel fra 2003 ja. Det forklarer saken.

Uansett - trådstarter: Det du må gjøre er å kontakte selger - vise til de to andre gangene den har vært på verksted (legg ved servicerapportene!) og be om å få hevet kjøpet, da samme feil har oppstått igjen.

Selger har så krav på å få tatt mobilen inn til test for å konstatere at det faktisk er en feil der.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg vil jo helst ha den nye telefonen i hendene, så jeg kan få kopiert absolutt alt fra gammel telefon til ny?

Må jeg heve kjøpet og få penger igjen, eller kan jeg bare få ny telefon av samme modell?

Har dere noen lover jeg kan vise til om det blir komplikasjoner?

Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg vil jo helst ha den nye telefonen i hendene, så jeg kan få kopiert absolutt alt fra gammel telefon til ny?

Må jeg heve kjøpet og få penger igjen, eller kan jeg bare få ny telefon av samme modell?

Telefonen må sendes inn til verksted slik at en tekniker kan se på den, er det samme feil 3 ganger så blir den mest trolig kreditert, og levert tilbake til produsenten.

Den vil da ikke komme i retur. Alt av info på telefonen kan anses som tapt\borte\forsvunnet.

Backup må du da gjøre før innlevering.

Heving av kjøp betyr at du får pengene tilbake, og kan bruke de pengene til å kjøpe hva du enn vil(kebab, brus, mobil, bil, du velger helt selv)

Å få ny telefon av samme modell er ikke alltid mulig å få til, du har uansett krav på penger tilbake utbetalt.

Se også alle andre tråder om dette emnet, er sikkert xxx antall på bare dette forumet som kan besvare dine spørsmål bare du leser dem.

Lenke til kommentar

Hvilken telefon har du? Finnes backup-programmer til alle telefoner omtrendt.

"Heve kjøpet" betry pengene tilbake på konto, noe jeg ville tatt, og kjøpt en bedre telefon.

Vis til forbrukerlovene på forbrukerportalen.

Lenke til kommentar

Normalt vil butikken i slike tilfeller tilby deg ny telefon av samme modell dersom det er å oppdrive (selv om du helt riktig har krav på å få heve kjøpet). Dette fordi de som regel får en bytteenhet i retur fra eksternt verksted (er ihvertfall min erfaring). Dette er nok særlig gunstig for kunden i de tilfeller der mobilen er kjøpt med abonnementsbinding, fordi man strengt tatt ikke har lovpålagt krav om å få utbetalt mer enn kjøpssummen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...