Gå til innhold

Spill-PC - Trenger hjelp til fungerende high-end-oppsett

Anbefalte innlegg

Er jeg som har sotte opp pcen hans. Alle viftene er koblet til den dere vifte kontrollen, å jeg tar ned alt på minimum. Men er nok bare jeg som begynner å bli lydfanatiker :O

Ang R3 å et GTX 580 så skal nok det gå fint.

Men skal han kjøre SLI med GTX 580 så må han nok invistere i en 3-4 vifter til.

Men kjørere vedkommende 1 stk GTX 580 og null overklokk på cpu osv så skal dette gå helt fint.

Men med en gang man plasserer 1 stk GRX 580 ekstra i, så anbefales det 1 stk vifte i toppen pluss 1 stk vifte ekstra i front å 1 stk vifte i døre der med skjerkorta er :) Allikevel får du en så og si lydløs pc. 140 mm viftene til fractal lager bare 9 db i lyd. Du skal lete lenge etter så stille vifter :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg la inn bestilling i går, og gikk likesågodt for "ypperstepresten", siden jeg har mer enn nok plass i et fulltower:

Flotte greier :) En CPU-kjøler er noe som bør vurderes. Standard-kjøleren som medfølger CPU holder fint, men hvis du skal overklokke så blir den knapp. Viften på denne er også liten, noe som medfører mer støy. Hvor mye vet jeg ikke da min fremdeles ligger i pakken sin ;)

Noen gode alternativer:

Corsair A50

(Evt. A70)

Noctua NH-U9B

CM Hyper 212 Plus

Ypperstepresten:

Noctua NH-D14

Eller har jeg virkelig det? Jeg undersøkte det litt nærmere i dag, og den er STOR. Hvordan kan jeg være sikker på at den passer motherboardet mitt? Vurderer å avbestille og gå for et mindre og billigere alternativ :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...