Gå til innhold

Time Capsule som DSL "Leser"?

Anbefalte innlegg

Titlen sier jo det meste! lurer bare på om jeg kan plugge dsl kabelen inn i TC i stedet for å bruke SpeedTouchen jeg fikk av telenor, jeg husker ikke passordet og kundeservice er ELENDING!

Der fikk du historien også!dribble.gifinv_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha googlet på hva time capsule er, så ser det ut som at den ikke har noe DSL-modem nei, bare vanlige ethernet-porter, så med andre ord, nei, du kan ikke koble den direkte i telefonkontakten. Du må bruke telenors modem imellom.

Jeg er ikke kjent med telenors modemoppsett og standard brukernavn/passord, men jeg er sikker på at det ikke kan være så vanskelig å få tak i det. Kanskje noen på forumet med telenor kan hjelpe deg der hvis ikke telenor selv vil.

Lenke til kommentar

Det ser dessverre ut som det ikke er noe default passord, etter det jeg har lest på forum og Telenor sine sider må man bruke Brukernavnet/Passordet fra @online.no kontoen sin. jeg har hørt at man kan flashe ruteren men jeg er redd for at Telenor ikke kan gjenkjenne den som et av sine modem.

(jeg har testet @online.no brukeren)

Som sagt er det veldig dumt, jeg kjøpte meg akkurat Homefront og nå kan jeg ikke spille online ermm.gif

Endret av MrZone
Lenke til kommentar

Hvis du har tenkt å endre på noe i ruteren for å få spillet til å fungere, så tror jeg du misforstår litt hvordan ruteren fungerer. Som jeg sier til mange (spesielt spillkonsollfolk): man trenger bare forwarde porter hvis man skal sette opp server selv, ikke for å koble til andre servere, så det må være noe annet som er feil her.

Det ville vært tungvindt om man måtte forwarde porter for hver eneste nettside man skulle koble til. Ruteren vet ikke om det er en spillserver eller nettside du prøver å besøke, den ser på begge som helt det samme.

Det er teoretisk mulig at man må forwarde porter i enkelte eldre spill som har veldig dårlig design på nettverket i multiplayerbiten, men dette gjelder ikke nyere spill.

Angående passordet, internettleverandører pleier å forhåndskonfigurere modemer/rutere dem leverer, så det originale passordet fra thomson er sannsynligvis endret. Det er bare hvis man hadde gått inn i en butikk og kjøpt modemet uavhengig av leverandør, eller hvis leverandøren ikke har endret passordet (vanligvis gjør dem det) at det vil fungere. Så de eneste som kan hjelpe er telenor, eller andre telenorkunder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...