ostepoppgutten Skrevet 3. april 2011 Rapporter Del Skrevet 3. april 2011 hei, lurer på om det en noen smarte folk der ute som kan hjelpe meg med et lite ønske jeg har... Har et lite "lysstyringssystem" i leiligheten av typen waveman: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=156770773 Skal kjøpe meg iPad2 og lurte på om det en noen mulighet for å få disse til å sammarbeide? Altså styre lys med iPad? Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 3. april 2011 Rapporter Del Skrevet 3. april 2011 Tja... denne burde da funke? TellStick USB Remote Control TellStick allows you to remotely control your home from any Internet connected computer. Combine Waveman products with the TellStick, and you have endless possibilities.TellStick can be compared to a computer controlled remote which controls your lighting and home appliances. The software (open source) is available as a free download from www.telldus.se. It includes: scheduler, remote control via SMS, Bluetooth, Web interface and media centre. Compatible with Waveman amongst others. For more information on other compatible systems visit www.telldus.se (433.92 MHz). Approx. range: 30 m. som du ser, "web interface" betyr sannsynligvis nettside... Installer usb'n på en maskin i huset, og bruk iPad'n til å besøke nettsiden for å styre lysene. oh... wait... NOEN HAR ALLEREDE TENKT PÅ AKKURAT DET: google er din venn. 1 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 3. april 2011 Rapporter Del Skrevet 3. april 2011 dette krever nok en del triksing og "hacking".. for å få til dette må du nok ha en form for mikrokontroller som kommuniserer med ipaden via wifi eller bluetooth som igjen er koblet opp i fjernkontrollen. og til slutt må du nok skrive din egen app til å styre lysene med. Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 3. april 2011 Rapporter Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Kanskje du kan kjøpe løsningen til fyrn i youtube video'n? Han er norsk, burde ikkje være så vanskelig å komme i kontakt med ham! Edit: han har til og med linka lysene til minecraft! HAHAHAHA! xD Endret 3. april 2011 av fiberkanin 1 Lenke til kommentar
ostepoppgutten Skrevet 3. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. april 2011 Flere behjelpelige svar med en gang Og det klokken halv 4 om natten Fantastisk! TellSticken så ut til å være en greit ting, men va litt dyr... er vel den jeg må gå for om ikke det kommer noe annet Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå