tøs Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 hei. Jeg har nyrlig anskaffet meg en nokia 6610, og satte opp i dag morres mms instillinger og GPRS, samt WAP instilinger. Ingen ting fungerte så jeg ringet netcom (05050), og de fortalte meg at jeg burde sku av og på telefonen igjen. Dette gjorde jeg, og alt fungerte, I NOEN MINUTTER... Er det noen som har noen forslag til hvordan jeg kan løse mitt problem? Lenke til kommentar
erikelg Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Du kan jo alltids prøve oppgradering-av-software trikset. Har en 6610 selv men har ikke prøvd MMS enda. GPRS går så det griner men det hjelper jo ikke deg så mye :-? Vet ikke hvordan du finner ut hvilken software-versjon du har men jeg har sett det her på forumet så du kan prøve å søke etter det. Tror det kom en ny oppdatering for noen uker siden og ettersom telefonene ligger litt på lager, etc. er jo oddsen til stede for at du ikke har den nyeste versjonen. Lykke til Erik Lenke til kommentar
MRN Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg tok i bruk 6610'en min i bruk på tirsdag. (Kongemobil, er storfornøyd) Jeg har ikke kunnet ha sendt en eneste MMS, eller mottatt en eneste en. Folk fra Telenor og NetCom har prøvd å sende meg MMS, men de får bare feilmelding. Samme får jeg når jeg prøver å sende. Har vært inne på netcom.no og prøvd å sette opp MMSen flere ganger. Til ingen nytte. GRPS virker helt utmerket. Sitter faktisk på GRPSen nå Det med MMSen irriterer meg enda, men er ikke det helt store savnet. Ingen av dere som vet om et java-program som gjør at jeg kan connecte meg til IRC, Undernet via GRPS? Det hadde vært så "evig genialt" ! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 har du gått via mms.netcom.no regisrert mms motatt pin kode og skrevet den inn fått oppsettet og så prøvd? Opplevde dette problemet på min egen P800 og en vennines P800 (hu var riktignok uheldig og brukte timer i telefonen, jeg bare lette litt for lenge) Lenke til kommentar
MRN Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Takk for svar, Christian86. Det oppsettet som jeg mottok, virka ikke bra. Så jeg fulgte rådet ditt og gikk inn på mms.netcom.no og valgte denne gang manuelle innstillinger. Plutselig fant jeg ut at det var et passord som jeg måtte ha. Jeg skrev inn passordet en gang, og en gang til for å bekrefte. Så prøvde jeg å sende en MMS til en som jeg visste kunne motta (han har prøvd å sende til meg flere ganger) - og det sto MMS sendt. Nå har jeg ikke fått tilbakemelding på at den virkelig ble sendt, men jeg tror det. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 har du motatt mmsene fra han da? har seg slik at min tidligere 7210 hadde store problemer med mottak fra SE telefoner Lenke til kommentar
MRN Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Virker som at NetCom sliter stort med MMS-nettverket sitt. Tar noen timer å sende en MMS-melding på noen bokstaver, uten lyd og bilde. Fra NetCom til Telenor. Kjenner ingen som har NetCom og MMS-kompitabel telefon, dessverre. Å sende til meg selv tar alt fra 6-8 minutter til noen få timer. Bra at NetCom får stresstesta nettet sitt iallefall. Og MMSDrop fra TV2 planelgger jeg å bruke flittig ut året. Lenke til kommentar
Rianna Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Hvis en har problemer med mms og har netcom: Ring netcom, det gjorde jeg da jeg hadde 6610, da fikk jeg "step by step"-hjelp fra hun jeg pratet med. Hun sendte med til og med en mms for å sjekke at jeg fikk mottat. Etter det gikk det supert å sende. Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Hadde noen problemer da jeg skulle ta i bruk MMS på min 6610.. Sendte først mms nokia til 1999, og fikk oppsett som ble aktivert, men hadde noen problemer. Fikk så melding fra Chess: MMS er gratis i august! Ringte da til Chess, som sa de måtte aktivere MMS på abb mitt.. etter ca 30 min funket det som bare det :O) Lenke til kommentar
ProXimO Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 hadde problem med der jeg oxo,skrudde mobilen av og på igjen så funka det.. på min 6610 så sender jeg mms som bare det.. men etter jeg har sendt mms en stund,slutter den å sende..blir bare lagret i utboks.. kikker jeg på moben 5-10min seinere,er den sendt.. har tillegg fått "multimelding ikke sendt" men den har kommet fram forde... hm... Jeg har Netcom oppsettet og mms funker her ivhertfall likte godt at det er infrarød på telefonen... lasten nd spill,mms og poly gratis til mob Lenke til kommentar
M-lady Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Min Nokia 6610 funket fra første dag jeg mottok innstillingene fra Netcom... Men jeg har hørt om problemene på 7210. Plutselig en dag sluttet det å virke!! Men dette er vel ikke en telefonfeil? Det er vel Netcom/Telenor/tele2 som sliter? Lenke til kommentar
ProXimO Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 jeg vet ikke, fordi ei vennine av meg hu får ikke sendt mms til typen sin(som har telenor) men jg får sendt mms til han. Han får sendt mms til og ikke til hu. Hu kunne det før. Hu får sendt til meg...Vi har netcom.. snodig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå