Gå til innhold

Hvilken CPU gjennom tiden har egnet seg best til Overklokkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AMD cpu'er har jeg aldri kjøpt meg, men av Intel vil jeg gi Cel 300A førsteplassen, etterfulgt av Cel 366 (noen av de gikk noe sinnsykt) og en god tredjeplass til P4 1.6nw. Skal jeg gå enda lenger ned vil jeg si at p3 550E var et solid oc-objekt....

Lenke til kommentar
jeg klokken min duron 650 til 1256 Mhz med bare luftkjøling (3dfx)

og den scora bedre enn athlon  t-bird 1.2 ghz i benchmark. Ikke alle testene da, husker at FBU var mye dårligere på duronen.

"off topic" ossen har du klart og klokke din xp2500 så mye... jeg har samme ram og samme HK som deg men min stopper ved 2200hmz gidder du skrive litt? feks Volt styrke osv...

Lenke til kommentar

og den scora bedre enn athlon  t-bird 1.2 ghz i benchmark. Ikke alle testene da, husker at FBU var mye dårligere på duronen.

"off topic" ossen har du klart og klokke din xp2500 så mye... jeg har samme ram og samme HK som deg men min stopper ved 2200hmz gidder du skrive litt? feks Volt styrke osv...

Off topic,les tråden http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...b3f071e8c0799d9

Lenke til kommentar

multiplier x13

fsb 195 (har det nå, meget ustabilt med 200+ fsb)

vcore 2.2

bruker ei sånn vifte, http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/5/...cm_aero_290.jpg

Og maskina mi står inne på et kjølerom med kabler gjennom veggen. Kjølerommet holder rundt 5+ grader mener jeg. Og 3 stk vifte som er fra gamle Powre som sitter på siden av kabinettet som blåser luft inn, mens jeg har hull på siden av kabinettet der lufta kan komme ut.

Har laget et lite "tak" over den vifta til prosessoren da vifta fungerte svært dårlig ettersom kabinettviftene mi blåste inn luft og lagde trykk luft på cpu-vifta. Dette går temmelig stabilt, men skrur jeg opp fsb så krøller det seg, windowsen klikker helt. Prosessoren ligger stabilt på 52 grader. men temperaturen inne i kabinettet er på rundt 10-15 grader. har koblet det slik at den ene vifta går hele tiden mens de 2 andre kobles inn når temperaturen inne i kabinettet kommer over 15 + grader eller kjøleribba mi på cpu`n når 47 grader. (Disse følerene har jeg bestilt gjennom Clas Olson. Har bare limtfast en fyrstikk med føleren på hk og teipet på en føler på kjøleribba.

Lenke til kommentar

Ok, siden alle nevner celeron 300a så har jeg ett spørsmål, jeg har en sånn på en gammel pc, har prøvd å overklokke den før, men uten hell, jeg finner hverken noe i bios, eller jumpere, hvis jeg ikke husker helt feil så er hovedkortet ett aopen 440bx ellerno, intel chipsett i hvertfall.

noen tips?

Lenke til kommentar
Ok, siden alle nevner celeron 300a så har jeg ett spørsmål, jeg har en sånn på en gammel pc, har prøvd å overklokke den før, men uten hell, jeg finner hverken noe i bios, eller jumpere, hvis jeg ikke husker helt feil så er hovedkortet ett aopen 440bx ellerno, intel chipsett i hvertfall.

noen tips?

Er ikke sikkert det går an å klokke med det Hovedkortet ditt.. Mulig det går med noe software greier, men har samme problemet med en gammel amd kt7 350 mhz selv.

Lenke til kommentar

og den scora bedre enn athlon t-bird 1.2 ghz i benchmark. Ikke alle testene da, husker at FBU var mye dårligere på duronen.

Duron har/hadde samme FPU som T-bird.

Lenke til kommentar

Første pc - dx2-50 - aldri overklokket

andre pc - celeron 300 (ikke a) overklokket til 450

tredje pc - duron 650 overklokket til 1020

fjerde pc - P4 1800NW overklokket til 2880

(som noen vil observere kjører jeg ikke min P4 1800NW på 2880, dette er pga at jeg vil ha litt sikkerhetsmargin, og at jeg kan kjøre på 1,5v på 2700 mhz, mens jeg trenger ca 1,6 på 2880... dessuten klarer ikke ram'n min den hastigheten...)

Var nok duron 650@1020 som var den peneste overklokkingen, når jeg kjøpte for 6-700 kr var den kjappeste prosessoren en tb1000 til 3-4000kr...

Har forresten sett P4 1600NW overklokket til 3200 mhz ;)

Lenke til kommentar

Hadde en P166MMX som jeg fikk opp i 280mhz.

Var faktisk like kjapp som K6-2 400 som jeg hadde samtidig i spill.

Ellers så har jeg jo seff hatt en Duron 650 som jeg fikk opp i 1050 med luft.

XP 1700@2350mhz klokket også meget bra.

Tualatin cpuene fra Intel var (er) også gode overklokkere.

Kjørte en Celeron 1100mhz på 1700mhz og en P-IIIS 1133@1400

(den maskinen bruker jeg nå)

Det er vel de prossesorene jeg har hatt best erfaring med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...