Gå til innhold

Skal kjøpe meg GeForce GTX 560 TI og muligens gå SLI senere, men

Anbefalte innlegg

Jeg vet ærlig talt ikke hvilken produsent jeg skal gå får. ASUS, MSI, Gainward, EVGA, Sparkle, GIGABYTE, KFA2 etc. Leter egentlig etter et kort som ikke har så veldig mye "heat-pipe" siden kortet skal stå loddrett. Får heat pipes mindre effekt når de står loddrett? Vis ja, så burde jeg vel gå for Zotac, EVGA eller ASUS..?

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror msi passer best som et loddrett kort

ikke gå for gigabyte da dette vil gi deg en vifte som vil blåse delevis mot "strømmen"

kommentar til posten over:

det skal ikke så veldig mye til å finne en klage på et kort altså og hvis du tar i betraktning at det bare er 9 sider og alle er ikke klager en gang på nvidias egen side vil jeg nesten si at det er posestivt... nå har ikke jeg søkt på negative ting om 560, men det sier seg selv at det ikke er 100% perfekt

hvis du har opplevd noen feil med 560 selv så er du uheldig og det betyr ikke at korte er dårligere en andre kort! fordi alle kort har en liten sjanse for å ha en eller annen form for feil

Endret av sindre94
Lenke til kommentar

Kjøp noe annet, det er ustabilt som faen.

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=193106&st=0

Hvis du faktisk leser hva folk skriver så er det en hel del der som opplever problemer de ikke aner hvor kommer fra. Mange nevner også kræsj i spill som er kjent for å være ustabile uansett hvilket kort man har.

Google f.eks "GTX570 problem" så dukker det nok opp noe der og skal du se.

TS: Være seg loddrett eller vannrett så tviler jeg sterkt på at du ser noen stor forskjell uansett hvilket kort du velger.

Lenke til kommentar

Skjermkort er lagd for å brukes i horisontal (med kjøleren ned) og vertikal stilling. Så du skal ikke bekymre deg for om det er heatpipes i kjøleren.

Personlig har jeg et Gigabyte GTX560Ti Super Overclocked kort og det er et utmerket kort. Under spilling ligger det på rundt 60-65 grader, noe som er ca 20 grader under det GTX285 kortet jeg byttet ut. Noe som igjen betyr at viftene ikke behøver jobbe overtid slik at støynivået er veldig behagelig. Jeg valgte dette kortet fordi det har høyest klokkefrekvens av alle fabrikkoverklokkede kort (sist jeg sjekket). Det har en oppgradert, effektiv kjøler. Og prisen er i samme område som standard kortene.

Ellers er både Asus og Msi sine kort å anbefale. Jeg har hatt god erfaring med begge produsenter. Det viktigste når du skal velge kort er at du handler et som har en oppgradert kjøler. Gigabyte, Asus og Msi leverer kort med kjølere som er vesentlig bedre enn orginalkjøleren. Det er garantert andre produsenter som leverer gode produkter, men disse tre har ihvertfall jeg veldig god erfaring med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...