Suic Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Hei! Skal kjøpe nytt operativsystem til min mor, men ble veldig i tvil om hvilken type jeg skal kjøpe når den jeg tenkte på var merka som "Oppgraderingspakke", vil det si at jeg må ha vista eller xp fra før? Fungerer den hvis jeg bare har ubuntu fra før? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 (endret) Nei, ikke lisensmessig. Oppgraderingspakke forutsetter at du har en lovlig lisens fra før (du nevnet Vista og XP), Ubuntu gjelder ikke. Hvorfor ikke gå for en vanlig OEM-utgave? Rimelig og har alt det man som vanlig bruker trenger. EDIt: Hva med denen: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Programvare/Operativssytem/Microsoft/Microsoft-Windows-7-Home-Premium-Norsk,-32-bit,-DVD-m-SP1-46977.aspx Endret 2. april 2011 av PerB Lenke til kommentar
Suic Skrevet 2. april 2011 Forfatter Del Skrevet 2. april 2011 (endret) Nei, ikke lisensmessig. Oppgraderingspakke forutsetter at du har en lovlig lisens fra før (du nevnet Vista og XP), Ubuntu gjelder ikke. Hvorfor ikke gå for en vanlig OEM-utgave? Rimelig og har alt det man som vanlig bruker trenger. EDIt: Hva med denen: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Programvare/Operativssytem/Microsoft/Microsoft-Windows-7-Home-Premium-Norsk,-32-bit,-DVD-m-SP1-46977.aspx Aha, bra jeg avbestilte den da Hva er forskjellen på den og vanlig? Bortsett fra prisen Fant det ut sånn halveis. Så det går ikke og reinstallere? Endret 2. april 2011 av aR_ Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Selvsagt kan du reinstallere, men kun på den pcen du aktiverer den på første gang. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Husk at du ikke kan bytte hovedkort med OEM lisens. Husk også på du må ofte kjøpe med maskinvare f.eks hovedkort, dvd brenner harddisk for å kunne kjøpe oem lisens også. Siden da trenger du ny lisens. Kjedelig om hovedkortet skulle ryke eller du trenger raskere maskin. (Er dette en bygget PC?) Ellers har vel du sikkert operativsystem fra før? Har du en windows 200/XP lisens fra før, er det mye rimligere løsningen med en oppgradering. Men mye vanskeligere siden du trenger å ha installert XP fra før av for å kunne oppgradere. Oppgraderinglisens av XP hadde du muligheten å bare sette inn windows me, 98, 2000 CD under installasjon uten å trenge å ha eldre versjoner fra før av. Endret 3. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Suic Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Ser ut som det gikk og bare bestille oem lisens fra netshop! Har ikke noe fra før på den pcen nei, bare ubuntu. Hadde Vista før, men da jeg sluttet på skolen gikk lisensen ut. Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå