Gå til innhold

Kommer han til himmelen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dysleksi er bare et ord for de som ikke har giddet å lære seg å skrive
Mener du dette seriøst?
Det finnes mange som faktisk har dysleksi og ikke kan lære å skrive/lese skikkelig fordi bokstaver og ord stokker seg i hodet. Allikevel kan dette ordnes hvis man trener lenge nok og lærer seg å "huske" ordene av utseende og ikke hvordan ordlyden er.

F.eks leser ikke vi "vanlige" I-K-K-E, men vi ser "ikke" og tolker det som ikke. Hos dyslektikere stokker ordene seg og de ser ikke som en sammenhengende "bokstav", de vet ikke hvor en bokstav slutter og hvor neste begynner. Men det er som Toolshed sier mange "dyslektikere" som ikke gidder å lære seg å skrive skikkelig.

En venn av meg lærte å lese da han var 5 år, og har pløyd igjennom det som er på norsk ogengelsk av fantasibøker. han leste bl.a. Silmarlion da han var 9 år på engelsk. Allikevel kan han nesten ikke skrive en eneste setning uten skrivefeil. Han fikk diagnosen "dysleksi" for 2 år siden (16 år gammel).

Lenke til kommentar

det med at det noe er slurv har du rett i, når jeg skriver på data og ikke har retteproggrem blir det fort det.

det med at dyseleksi er bare et ord for de som ikke gidder og lære seg og skrive er feil. du skulle bare vist hvor mange ekstra timer jeg har tat frivillig opp gjennom skole åra for og lære meg og skrive ordentlig. det er mange.

feks. når det gjelder engelsk så forstår jeg og kann lese og snakke greit nokk, men når jeg skal skrive så blir det noen bokstaver feil overalt nesten. fikk 2 i engelsk på allmenfag, og det siste året nå sliter jeg livet av meg for og klare og bestå i tysk.

hvis du mener at en med dyseleksi ikke har noe og gjøre på allmenfag så kan du ha rett til en viss grad, men jeg vil bli noe som har noe med matte, fysikk eller kjemi og gjøre, for det kann jeg.

Lenke til kommentar

Denne posten stenges ASAP.

Moderatorer kan stenge tråder og utestenge brukere for grunner som ikke står i retningslinjene, forutsatt at tilfellet er grovt og minst to moderatorer er enige. I slike tilfeller gis en begrunnelse for stengningen av moderatoren som foretar denne.

Hold dere til temaet i tråden. Privat småprat kan skje andre steder. Posting i feil kategori vil føre til at tråden blir stengt og flyttet. Frekvent feilposting fra samme bruker kan føre til utestengelse. Tråder som "Hvilket skjermkort skal jeg velge?" hører åpenbart hjemme under "skjermkort" kategorien, om den blir postet i "Annet om data" blir den så stengt og flyttet til "Feilpostet".

Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere, eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

Makan til flaming av personer som har dysleksi har jeg ikke sett på lenge og slikt vil vi IKKE ha på forumet vårt. Toolshed kan se på seg selv som kraftig advart. Og som sagt så stenges posten pga dette samt at den har sporet helt av.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...