Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problem med tenning (tror jeg), BMW E39 520i

Anbefalte innlegg

Jeg har en 1997 BMW E39 520i Touring som har gått 155,000 km. I det siste har jeg fått et problem, hvor strømmen kutter helt når jeg skrur nøkkelen over andre på hakket. Det første låser opp rattlåsen, så ett hakk til så skal lampene i dashbordet lyse osv osv. Det som skjer er at noen ganger kommer lampene på som normalt, så kutter den strømmen helt. Ingen lys i taklampen, ingen sentrallås, ingenting virker. Et par ganger har jeg sett noen _ _ _ _ tegn i radioen.

Batteriet er bare noen måneder gammelt og har plenty med strøm. Kablene sitter godt. Dessuten så bare "klikker" starteren på bilen hvis det er lite strøm som er problemet.

Er det noen som har noen forslag om hva det kan være?

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får ikke vridd rattet rundt en gang uten noe strøm, pga feite dekk og tung bil. Dessuten blir bremsepedalen helt hard og bremseeffekten uteblir når jeg ikke får strøm på den. Men var ikke klar over at det kostet bare 500 for berging med delkasko.. jeg har faktisk fullkasko. Noen som vet om man mister noen poeng på det?

Å skru selv nedi der selv tror jeg ender opp med å bli dyrere enn i utgangspunktet. Det mest avanserte jeg har gjort med bil er å installere stereo, samt bytte av optikk rund baut.

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar

Får ikke vridd rattet rundt en gang uten noe strøm, pga feite dekk og tung bil. Dessuten blir bremsepedalen helt hard og bremseeffekten uteblir når jeg ikke får strøm på den. Men var ikke klar over at det kostet bare 500 for berging med delkasko.. jeg har faktisk fullkasko. Noen som vet om man mister noen poeng på det?

Å skru selv nedi der selv tror jeg ender opp med å bli dyrere enn i utgangspunktet. Det mest avanserte jeg har gjort med bil er å installere stereo, samt bytte av optikk rund baut.

Skru bil er noe du lærer etterkvart som du prøver og feiler litt.

Sett bilen i fri og få noen til og hjelpe deg og skubbe litt og vri rattet, viss dette var et problem for noe.

Du finner nok mange DIY på dinna jobben, og da er det bare og følge dem, enkelt :)

Lenke til kommentar

Jeg sendte en mail til Snapdrive for å høre om de hadde ledig time. Jeg forklarte problemet slik som jeg hadde gjort her.. men fikk til svar "Dette er dessverre ikke noe vi kan hjelpe deg med. Anbefaler at du kontakter ditt merkeverksted." :dontgetit:

Nå lurer jeg på hva de vet som ikke jeg vet.. de må jo ha mistanke om en alvorligere feil.

Lenke til kommentar

Jeg sendte en mail til Snapdrive for å høre om de hadde ledig time. Jeg forklarte problemet slik som jeg hadde gjort her.. men fikk til svar "Dette er dessverre ikke noe vi kan hjelpe deg med. Anbefaler at du kontakter ditt merkeverksted." :dontgetit:

Nå lurer jeg på hva de vet som ikke jeg vet.. de må jo ha mistanke om en alvorligere feil.

I stedet for å sitte og synse eller å bekymre seg over hva som er galt, kan du ikke heller bare kontakte et merkeverksted da? Det kan jo være så enkelt at det er utstyr som Snapdrive ikke har som må til for å rette problemet. Du kan også høre på www.bimmers.no, der er det mye folk med god BMW-kunnskap.

Videre mister du selvfølgelig ikke forsikringsbonus ved å bruke veihjelp, hallo.

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Kjøp Haynes boken til din modell, koster et par hundre kroner. Les og spør litt på bimmers. Latterlig å sette bilen inn på verksted for en feil som kan være veldig liten. Er ganske så tilbakestående selv når det kommer til bil. Men jeg har klart å bytte startmotor, byttet instumentlys og byttet ratt på min Primera. Alt dette ved hjelp av Haynes boken og Nissan forumet :)

Lenke til kommentar

"Tough love", eller hva Kent Touch This? Jeg er enig.. bil er altfor dyrt både å kjøpe og eie her i Nisseland. :hrm:

Det høres ut som en plan, Rockna. Skal se om jeg finner Haynes boken. Jeg har byttet lys og lamper rundt hele bilen, installert stereo og skiftet batteri to ganger.. men det er alt jeg har av erfaring med bil-teknisk. Også var det den latskapen da. Bilen min står på en åpen parkeringsplass, ikke det mest ideelle stedet å mekke bil.

Lenke til kommentar

Oppdatering:

Nå fikk jeg hjelp av en elektroingeniør som tok en titt, og han fikset det i løpet av en halvtime. Problemet var at den ene klipsen rundt den ene polen på batteriet ikke satt godt nok. Den var montert opp-ned pga plassmangel, og da hadde det gnistret litt og dannet seg et lag av noe greier rundt den så vidt jeg forsto. Det resulterte rett og slett i at bilen nesten ikke fikk strøm overhodet. Han sparte meg flere tusen kroner gitt.. så jeg ga han en god betaling for den halvtimen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...