zpiderman Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Hei Tenker å kjøpe PC til video redigering. Jeg ønsker også å buke PC`n som stue PC, dvs film og surfing. Tenker min 8 gb RAM, win7 64. Har funnet to oppsett som muligens kan passe. Den ene har AMD Athlon II X4 640 prosessor Den andre har Intel Core i5-560M Hvilket oppsett bør jeg velge? Lenke til kommentar
Quanginni Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Hei Tenker å kjøpe PC til video redigering. Jeg ønsker også å buke PC`n som stue PC, dvs film og surfing. Tenker min 8 gb RAM, win7 64. Har funnet to oppsett som muligens kan passe. Den ene har AMD Athlon II X4 640 prosessor Den andre har Intel Core i5-560M Hvilket oppsett bør jeg velge? Jeg syntes da i7 er bedre til videoredigering. Den bruker hyperthreading som gjør at det går mye fortere med rendereing or slike ting... Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Skal du kjøpe ny maskin, som skal bruker mye til "videoredigering" og videokonverteringer. Burde alternativet bli: Intel Core i7 2600K AMD Phenom II X6 1100T Black Edition Alternativ kjøpe billigere modellet også overklokke. Nå går det med X6 1055T og Core i7 950 også, men disse bruker bare lengere tid. Er du opptatt av ytelse, burde du velge stasjonær hvis du ikke trenger mobil maskin. Laptop blir dyrt i dette segmentet og batterilevetiden blir kort. Endret 12. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 En del rendermotorer slik som f.eks Mental Ray går mye raskere med flere kjerner. Jeg ville gått for en Phenom II X6, spesielt hvis du også skal bruke PC'n til film, surfing, multimedia osv. Den takler "mer på en gang". Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Flere kjerner og\eller Hyperthreading er selvsagt noe diverse video- og 3D rendering liker godt og kan utnytte praktisk talt 100%. Den eneste cpu`en du bør holde deg unna er sekskjernene til Intel (første gen. Core i7). Disse koster ALTFOR mye. Da er det bedre å gå for i7 2600, som er praktisk talt like rask, men mye billigere. Sekskjernene til AMD er også kurrante. en 1075T er ganske nøyaktig like rask som en Core i7 2500 i Mental Ray (ser det selv ved rendering av annethvert bilde i en animasjon med Backburner), og får omtrent samme score i Cinebench. Dog, hadde det vært meg, så hadde jeg enten gått for i7 2600, eller 2500 i en pengeknipe. Disse vil dessuten være det beste alternativet i alle andre oppgaver cpu`en kan komme over, samt at de er billige. Merk at i slike oppgaver så vil Hyperthreadingen på 2600 komme til sin fulle rett. Skal du spare penger så er de raskeste Athlon2 firekjernene et godt alternativ. Endret 13. mai 2011 av hardrock_ram Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Om du kan få fire kjerner som yter like bra som seks kjerner tar du selvfølgelig fire kjerner. Det er lettere å bruke fire kjerner til fulle enn seks kjerner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå