Bruker-88036 Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Jeg er helt tom for ideer. Så jeg må ta en utstyrsutfordring. Så da er det på tide å hente frem et objektiv, EF 70-200 2.8L USM. Utfordringen blir å bruke det. Det er tungt og det tar stor plass om man skal ta det med seg. Og det skal jeg altså. På pinglenivå. Mitt første Aprilbilde blir for i dag, 2. April. En trist regnværsdag. Jeg orker ikke gå ut. Tatt gjennom åpent vindu. Exif 200mm, f/3,5 og ISO500. 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 (endret) I dag hørte jeg det buldre utafor. Gikk ut og satt meg på trappa med kameraet for å sjekke ut hva det var. Jeg redigerer inn et alternativ. Mulig jeg syns det er bedre. Auto ISO så alt er likt bortsett fra ISO400 her. Endret 3. april 2011 av pybalto Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 Maskiner til nå. I går gikk jeg en tur på ski. (Forleden også, men alle bildene fra da er slettet.). Hvis det slutter å regne så tar jeg en tur i dag også. Tilbake til gårsdagen. Når jeg har med 70-200 på kameraet er det bare den som får plass i kameradelen av sekken. Men utenom så har jeg plass til par pils. På skitur så unner jeg meg noen til å slukke tørsten. Man må bare huske plastpose så man ikke søler fra de tomme boskene ned i sekken. Dette er tatt på et bord som bygdelaget har plassert nesten 2 km fra bygda. Jeg bommet på fokus, det er teksten på siden som er der. f/2.8, ISO100 og 1/320sek Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Dette er det jeg kaller skikkelig tur-utstyr Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 Takk for kommentar tomsi. Jeg er ikke så aktiv, men prøver kikke innom de andre. Finner liksom ikke noe å si, samme som det er med foto. Jeg aner ikke hva jeg skal ta bilde av. Bildet for den 9. er kanskje et ekte gatefoto, for det er jo tatt i gata vår utafor huset. Det er vår i lufta, asfalten tiner frem og sommerutstyret tas i bruk. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Meget godt valg av lukkertid på den 3. traktoren så skarp som det er mulig å få den, samtidig som hjulet har kledelig bevegelsesuskarphet. Bra sett og fanget på (går)dagens også. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Den første var festlig - et herlig ansikt - er det en frosk, et insekt eller en mellomting? I alle fall er det store øyne og en mellomfornøyd munn som hinter om spisse tenner.. Den andre måtte jeg åpne i stort for å se hva var hva på. Fint fanget på gatefotoet den 9. - trekanten sykkelen former mellom trestykkene med skråplan hinter om at gutten har store planer om å ta fart og hoppe fra det ene til det andre.. (Og angående det andre bildet må jeg nesten spørre..) Fikk du en klem av brøytemannen? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Takk for kommentaren Ventle. Og jo, Trondster, det er sånn at flere har uttalt at den skuteren ser skummel ut på bilder, at den ser levende ut. Iallefall på de bildene som tas nedenfra, får håpe ingen får se den fra den vinkelen når den er i fart. Da er den iallefal farlig nok, selv uten tenner.. Pjokken har forbruk på sparkesykler. Man skulle tro at dem tåler litt, metall og greier, men dt er skjøre saker allikevel. Tok noen bilder av ham da han hoppet i dag. Men blandt alle dem så kom jeg over denne. Syns den så så fastkjørt ut at jeg bare måtte ta et bilde. Og det får bli mitt 10. bilde Endret 10. april 2011 av pybalto Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 He, he. Den siste der kommer seg ikke løs før langt utpå sommeren. Nå fikk jeg det endelig med meg jeg også, at han faktisk har laget hopp til sparkesykkelen. Ikke rart forbruket av den slags er stort. Ganske så velkomponert. Den snøfreseren i bakgrunnen forteller meg at våren ikke har tatt over helt ennå. Når det gjelder Lager Olut, må jeg stemme i med Tom. Essensielt turutstyr. Først lurte jeg på om spoileren var bedre, men etter å ha sett nøyere etter må si meg enig med ventle her. Bevegelsen i hjulet, samt det talende skiltet gjør bildet av brøytemaskinen. Jeg la merke til det samme som Trondster på det første bildet. Skuteren ser særs levende ut, med maske og det hele. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Underlig nok, k.n.b, så var den borte da jeg gikk forbi samme sted i går kveld. Våren er nok et stykke unna enda, men man ser at det tiner, noen steder er det litt bart i. Dette er i veigrøfta ved en liten grusvei jeg rusla ved i dag. Om man smaker på dem med en gang dem er tint frem så smaker dem ganske surt, selv om de ser litt gode ut der de henger. Fikk du en klem av brøytemannen? Nei. Heldigvis ikke. Endret 14. april 2011 av pybalto Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Morsomt med firehjulstrekkeren som brøyter seg fram i snøen - men vil ikke anbefale å smake suspekte bær fra i fjor.. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 Har smakt på dem jeg, ikke i år da. Aprilfesten er over for min del. Når jeg sammenligner kalenderen med bidragene så ser jeg at jeg i forrige uke kun leverte ett, og da er det jo over etter reglene. Så takk for denne gang. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Traktoren fiksa du veldig bra. Som andre er inne på. Bevegelsesuskarphet på hujlet, mens alt ellers er knivskarpt og flott. Rasteplassen fra skituren hører også våren med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå