rvenes Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 (endret) Bruker: Rvenes Utfordring: Macrofotografering, ute eller inne i teltet mitt. Deltakernivå: Kandidat Utstyr: Canon EOS 7D med Canon 100 mm L F2.8, blitz osv. Tilleggsutfordring: Ta mest mulig i Manuell modus. Det kan jo hende noken blomstrer kjem stikkende opp av snøen snart her, men det tek vel ei tid endå, derfor må eg ha eit alternativ til ute. Endret 2. april 2011 av rvenes 2 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 2. april 2011 Forfatter Del Skrevet 2. april 2011 (endret) Først eit bilde av kortet eg skal fange bilda mine på. Det er nylig kjøpt fra ebay. 2. April Mulig eg må forandre det til nærfoto? Var i allefall på slik avstand eg har planlagt og ta bilde av ting framover. Tilleggsutfordringen blei nesten gjennomført! Tok bildet i M modus, men brukte ETTL på blitsen. Camera Canon EOS 7D Exposure 0.017 sec (1/60) Aperture f/6.3 Focal Length 100 mm ISO Speed 400 Endret 3. april 2011 av rvenes Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Jeg synes at nærfoto og makro hører sammen, så det er klart at begge deler er bare snadder. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 3. April Det regner apekatter ute Så da blei vi innendørs. Hunden sprang i ring rundt meg da eg fant hundebandet. Vi måtte ut etterpå. Camera Canon EOS 7D Exposure 0.017 sec (1/60) Aperture f/7.1 Focal Length 100 mm ISO Speed 400 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 Regner forsatt apekatter ute, men stakk snuten ut alikevel. 4. April Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Du må ha vært umåtelig kjapp på første bildet - at du også klarte å stappe kortet inn i kameraet i tide! Nydelige detaljer og fin eksponering 4. april, med fresche, våte regndråper - kjenner smaken av metall.. Mmmh. Likte de sarte edderkopptrådene 6. april, med store bokehsirkler i bakgrunnen - hva er det, tro? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 Du må ha vært umåtelig kjapp på første bildet - at du også klarte å stappe kortet inn i kameraet i tide! Nydelige detaljer og fin eksponering 4. april, med fresche, våte regndråper - kjenner smaken av metall.. Mmmh. Likte de sarte edderkopptrådene 6. april, med store bokehsirkler i bakgrunnen - hva er det, tro? Kabelskyting! (tethered) Nesten eit must når man driver med macro... få sjå resultatet på pc skjermen med ein gang. 4. april var eg redd det blei for seint på kvelden, men det gjikk bra! Dei store sirklene ja... det er eg faktisk litt usikker på... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 8. April Godt brukt Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 9. April Opptatt med å sette sammen pc'n igjen i går! Blei eit par bilder monteringa. Noken før midnatt og noken etter! Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 10. April Det var trangt! men fikk sneket den inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå