Gå til innhold

Billig DVD +/- media i Oslo?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe NEC-1300A DVD +/- multibrenner fra www.pcmax.no

til kr 1830 og trenger no billig DVD media. Er det noen butikker (utenom

Komplett) som har tilbud på tomme DVD plater helst 4x til under

ca 20 kr per stk? Samme om det er +/- eller spindle osv.

Har hørt om problemer med billig DVD media på NEC-1300A, men en

firmware hack skulle visst fikse det ganske bra.

Morty

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Hva med kvalitet på platene?

Hvis jeg skal brenne mini-DV til DVD og se på DVD-spilleren i stua, blir det noen forskjell på kvalitet eller levetid for de billigste vs. dyrere (Verbatim, Sony, ...)?

Hvis erfaringene fra brennecder er overførbare så er kvalitetsforskjellen relativt store, det er sjelden noe problem å brenne, men no-na,e plater kan begynne å få problemer allerede etter et år, mens kvalitetsmerker holder i 7-8 år ihvertfall (har ikke hatt brente cd-plater så veldig mye lengre), og i mine øyne, hva er vitsen med å brenne ut noe om du får vanskeligheter med å lese plata kun ett år senere (og dette gjelder ofte plater som er tilnærmet skrapefrie). Så min anbefaling er å finne media med litt kvalitet, men som sagt dette baserer seg på erfaring med cd-plater ikke dvd.

AtW

Lenke til kommentar
Datawrite funker kjempebra, spiller fint på min spilleren i stua og alle andre cdrommer jeg har prøvd..

Problemet er om de spiller like bra etter ett år eller to, har du eid noen av disse platene lenge? Og funker de isåfall fortsatt fint? Alltid bra og fine høykvalitets media som også er billig.

AtW

Lenke til kommentar
Datawrite funker kjempebra, spiller fint på min spilleren i stua og alle andre cdrommer jeg har prøvd..

Problemet er om de spiller like bra etter ett år eller to, har du eid noen av disse platene lenge? Og funker de isåfall fortsatt fint? Alltid bra og fine høykvalitets media som også er billig.

AtW

Datawrite er internasjonalt anerkjent som høykvalitets media.

Lenke til kommentar

Hvis erfaringene fra brennecder er overførbare så er kvalitetsforskjellen relativt store, det er sjelden noe problem å brenne, men no-na,e plater kan begynne å få problemer allerede etter et år, mens kvalitetsmerker holder i 7-8 år ihvertfall (har ikke hatt brente cd-plater så veldig mye lengre), og i mine øyne, hva er vitsen med å brenne ut noe om du får vanskeligheter med å lese plata kun ett år senere (og dette gjelder ofte plater som er tilnærmet skrapefrie). Så min anbefaling er å finne media med litt kvalitet, men som sagt dette baserer seg på erfaring med cd-plater ikke dvd.

AtW

Dette er ikke tilfelle ved DVD-r plater

Jeg kjøpte noen pakker med TraxData(billig plater) DVD-R, på pakken står det at "dersom du holder platen vekk fra direkte-sollys, vann og ikke riper den, skal den være like god etter 100år (ja 100år)

Lenke til kommentar

Dette er ikke tilfelle ved DVD-r plater

Jeg kjøpte noen pakker med TraxData(billig plater) DVD-R, på pakken står det at "dersom du holder platen vekk fra direkte-sollys, vann og ikke riper den, skal den være like god etter 100år (ja 100år)

Det står 50 år på billige brenneplater og noen av de går til helvete rimelig kjapt selv når de ligger i cover, så hva de skriver er knekkende likegyldig sålenge det ikke stemmer i virkeligheten, det finnes jo tilogmed kommmersielle trykte dvd-plater som går til helvete etter 5 år.

AtW

Lenke til kommentar
til ATWindsor:

Ritek og prodisk produsere plater for datawrite...

Prodisc er samme som smartbuy, da smartbuy eies av prodisc. ;)

prodisc har vært ganske variable på kvalitet mens ritek er bra.

Hmm, jeg tror på deg når du sier prodisc er variable, smartbuy er ihvertfall ett litt variabelt merke på cd-fronten. Er det noen måte å finne ut om det er ritek uten å sjekke selve dvden? (noe serienummer på pakke eller liknende).

AtW

Lenke til kommentar
Hmm, jeg tror på deg når du sier prodisc er variable, smartbuy er ihvertfall ett litt variabelt merke på cd-fronten. Er det noen måte å finne ut om det er ritek uten å sjekke selve dvden? (noe serienummer på pakke eller liknende).

AtW

Brenner.no selger Datawrite plater som er Ritek. Går utfra at han har sjekket det godt opp på forhånd.

Har brukt både Røde(Princo?) og hvite(Ritek) Datawrite plater. Du kan se forskjell på selve platen i fargen da Ritek er mørkere. Hadde en Sony multiformat brenner i 3 dager, og den skreiv ikke de røde i mer enn 2X. De hvite gikk knirkefritt på 4X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...