MortenS Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg skal kjøpe NEC-1300A DVD +/- multibrenner fra www.pcmax.no til kr 1830 og trenger no billig DVD media. Er det noen butikker (utenom Komplett) som har tilbud på tomme DVD plater helst 4x til under ca 20 kr per stk? Samme om det er +/- eller spindle osv. Har hørt om problemer med billig DVD media på NEC-1300A, men en firmware hack skulle visst fikse det ganske bra. Morty Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Det ser ut til at hacken virker bra for veldig mange, men ikke alle, så du bør ikke kjøpe en rull på 100 før du har testet at de virker. Lenke til kommentar
henriklh Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Hva med kvalitet på platene? Hvis jeg skal brenne mini-DV til DVD og se på DVD-spilleren i stua, blir det noen forskjell på kvalitet eller levetid for de billigste vs. dyrere (Verbatim, Sony, ...)? Lenke til kommentar
viranth Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Datawrite funker kjempebra, spiller fint på min spilleren i stua og alle andre cdrommer jeg har prøvd.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Hva med kvalitet på platene? Hvis jeg skal brenne mini-DV til DVD og se på DVD-spilleren i stua, blir det noen forskjell på kvalitet eller levetid for de billigste vs. dyrere (Verbatim, Sony, ...)? Hvis erfaringene fra brennecder er overførbare så er kvalitetsforskjellen relativt store, det er sjelden noe problem å brenne, men no-na,e plater kan begynne å få problemer allerede etter et år, mens kvalitetsmerker holder i 7-8 år ihvertfall (har ikke hatt brente cd-plater så veldig mye lengre), og i mine øyne, hva er vitsen med å brenne ut noe om du får vanskeligheter med å lese plata kun ett år senere (og dette gjelder ofte plater som er tilnærmet skrapefrie). Så min anbefaling er å finne media med litt kvalitet, men som sagt dette baserer seg på erfaring med cd-plater ikke dvd. AtW Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Kan anbefale Princo også. Har kjørt gjennom 30-40 stk, og de spiller supert i Stuespilleren. Smartbuy var ikke like medgjørlig i stua derimot. Bare hakking... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Datawrite funker kjempebra, spiller fint på min spilleren i stua og alle andre cdrommer jeg har prøvd.. Problemet er om de spiller like bra etter ett år eller to, har du eid noen av disse platene lenge? Og funker de isåfall fortsatt fint? Alltid bra og fine høykvalitets media som også er billig. AtW Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Datawrite funker kjempebra, spiller fint på min spilleren i stua og alle andre cdrommer jeg har prøvd.. Problemet er om de spiller like bra etter ett år eller to, har du eid noen av disse platene lenge? Og funker de isåfall fortsatt fint? Alltid bra og fine høykvalitets media som også er billig. AtW Datawrite er internasjonalt anerkjent som høykvalitets media. Lenke til kommentar
-balder- Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Hvis erfaringene fra brennecder er overførbare så er kvalitetsforskjellen relativt store, det er sjelden noe problem å brenne, men no-na,e plater kan begynne å få problemer allerede etter et år, mens kvalitetsmerker holder i 7-8 år ihvertfall (har ikke hatt brente cd-plater så veldig mye lengre), og i mine øyne, hva er vitsen med å brenne ut noe om du får vanskeligheter med å lese plata kun ett år senere (og dette gjelder ofte plater som er tilnærmet skrapefrie). Så min anbefaling er å finne media med litt kvalitet, men som sagt dette baserer seg på erfaring med cd-plater ikke dvd. AtW Dette er ikke tilfelle ved DVD-r plater Jeg kjøpte noen pakker med TraxData(billig plater) DVD-R, på pakken står det at "dersom du holder platen vekk fra direkte-sollys, vann og ikke riper den, skal den være like god etter 100år (ja 100år) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Dette er ikke tilfelle ved DVD-r plater Jeg kjøpte noen pakker med TraxData(billig plater) DVD-R, på pakken står det at "dersom du holder platen vekk fra direkte-sollys, vann og ikke riper den, skal den være like god etter 100år (ja 100år) Det står 50 år på billige brenneplater og noen av de går til helvete rimelig kjapt selv når de ligger i cover, så hva de skriver er knekkende likegyldig sålenge det ikke stemmer i virkeligheten, det finnes jo tilogmed kommmersielle trykte dvd-plater som går til helvete etter 5 år. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Datawrite er internasjonalt anerkjent som høykvalitets media. Ok, godt å vite, vet du hvem som produserer platene deres? AtW Lenke til kommentar
Heia Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Muffinman skrev: Datawrite er internasjonalt anerkjent som høykvalitets media. Ok, godt å vite, vet du hvem som produserer platene deres? Princo! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 til ATWindsor: Ritek og prodisk produsere plater for datawrite... Prodisc er samme som smartbuy, da smartbuy eies av prodisc. prodisc har vært ganske variable på kvalitet mens ritek er bra. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 til ATWindsor: Ritek og prodisk produsere plater for datawrite... Prodisc er samme som smartbuy, da smartbuy eies av prodisc. prodisc har vært ganske variable på kvalitet mens ritek er bra. Hmm, jeg tror på deg når du sier prodisc er variable, smartbuy er ihvertfall ett litt variabelt merke på cd-fronten. Er det noen måte å finne ut om det er ritek uten å sjekke selve dvden? (noe serienummer på pakke eller liknende). AtW Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Ikke som jeg kjenner til... Eneste jeg vet er at de platene med hvit topp/"skrive med tusj på, side" oftest eller kanskje alltid er ritek. De med rød topp vet jeg ikke siden jeg ikke har hatt disse. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Har meget god erfaringer med Verbatim. Koster mer, men yter også veldig mye mer . Ren kvalitet, hele veien Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Hmm, jeg tror på deg når du sier prodisc er variable, smartbuy er ihvertfall ett litt variabelt merke på cd-fronten. Er det noen måte å finne ut om det er ritek uten å sjekke selve dvden? (noe serienummer på pakke eller liknende). AtW Brenner.no selger Datawrite plater som er Ritek. Går utfra at han har sjekket det godt opp på forhånd. Har brukt både Røde(Princo?) og hvite(Ritek) Datawrite plater. Du kan se forskjell på selve platen i fargen da Ritek er mørkere. Hadde en Sony multiformat brenner i 3 dager, og den skreiv ikke de røde i mer enn 2X. De hvite gikk knirkefritt på 4X. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå