Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Astra demontere cd spilleren

Anbefalte innlegg

Jeg har en Opel Astra 2000 mod. Den har en orginal CD spiller. Men jeg har ikke lyst å styre med cder så jeg lurer på om jeg kan legge inn en kabel så kan jeg koble til mobilen eller til Ipoden. Har nå er FM sender men den surrer. Hvordan skal jeg få demontert den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du må ha 2 bøyler som stikkes inn i hullene, en på hver side. Dersom du ikke fikk disse med bilen, kan du stikke innom en Opel-forandler og låne et sett.

Dersom du skal sette inn en annen spiller, bør du samtidig be forandlerer progammere om bilens elektronikk til "no radio", ellers vil dato-feltet i displayet bli svart når du slår på den nye radioen (der du ser frekvens etc nå). Dersom du bytter til asia-anlegg, må du også bytte om +12V og +12V_Ign i ISO-kontakten.

Lenke til kommentar

Du må ha 2 bøyler som stikkes inn i hullene, en på hver side. Dersom du ikke fikk disse med bilen, kan du stikke innom en Opel-forandler og låne et sett.

Dersom du skal sette inn en annen spiller, bør du samtidig be forandlerer progammere om bilens elektronikk til "no radio", ellers vil dato-feltet i displayet bli svart når du slår på den nye radioen (der du ser frekvens etc nå). Dersom du bytter til asia-anlegg, må du også bytte om +12V og +12V_Ign i ISO-kontakten.

Ok jeg skal ikke bytte spilleren. Skal bare legge opp en separat kabel slik at jeg kan koble ekstra ting. Vet dere om hvordan jeg skal koble det? Trenger jeg lyd inn port eller kan jeg bare koble direkte til steroen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hva mener du med "koble ekstra ting"? Temmelig sikker på at denne spilleren ikke har andre innganger enn de som er i bruk, FM-sender er eneste alternativ. Skal du ha AUX/BT/iPOD, må du bytte spiller.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg hørte med en og han sa at jeg kunne trekke ut noen kabler ut og få koblet til mp3 spilleren/ipoden via minijack. Kan ikke fjerne spilleren pga rattkontrollen og displayet. Men kan jeg styre lyd gjennom selve cd spilleren uten eller må jeg gå via enheten (mobilen eller ipoden)

Endret av corsa91
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Da foreslår jeg at du hører med "en" og får han til å gjøre dette. Post gjerne hvordan det gikk (tror jeg vet resultatet). Denne spilleren er laget lenge før AUX (i bil) og iPod var påtenkt.

Skal få koblet til ipod elns må du bytte spiller. Få programmert displayet som jeg beskrev over, og velg en standard 1-DIN spiller, passer rett inn i dashen. Displaypluggen må deles fra ISO-pluggene, og du må kanskje ha overgang for antennepluggen. Kontrollene på rattet for original radio kan du enkelt demontere. Du får mye bedre lyd på kjøpet, og sannsynligvis mye bedre radio (selv om den originale er OK).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du får heller ta med bilen til Dodge-fabrikken da...

Du får heller ta med bilen til Dodge-fabrikken da...

Topic: Mitt andre avsnitt i posten over er nok beste (eneste?) løsning for å få koblet iPod/AUX til bilen.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Ok det er orginal spilleren men jeg vet ikke om det er CDR500 men jeg får ikke dratt ut spilleren. Den sitter helt fast. Får ikke dyttet noe i de små hullene. Spurte de på Opel verkstedet og de hadde ikke som de lånte ut men man måtte kjøpe de og de kostet over 500kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...