fi84cons Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Hei, Uansett om jeg prøver å starte Windows XP på vanlig måte, i Sikkerhetsmodus eller siste fungerende konfigurasjon kommer denne feilmeldingen på blå skjerm etter Windows-logoen: Stop c0000218 (feil i registerfilen) Registeret kan ikke laste inn struktur (fil) \systemboot\system32\config\SOFTWARE eller loggen eller dennes alternativ. Og da restarter systemet seg. Jeg har kommer inn på harddsiken ved hjelp av Mini Windows via Hiren's Boot CD. I overnevnte mappe ligger en SOFTWARE-fil på 28MB og en Software.log Tips om reparasjon av disse uten å måtte installere windows på nytt? Eller andre smarte ting jeg kan gjøre? Har ikke Windows-cd'en. Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 (endret) Her er en fin guide for å kjøre en "repair install" i windows xp: How To Perform a Repair Installation of Windows XP - Part 1 of 2 Men før du gjør det, prøv å kjøre windows repair console: How to Enter Windows XP Recovery Console Når du har kommet deg inn, gå til c:/windows/system32 og start chkdsk for å sjekke disken for feil. (du kommer først til c:/windows, deretter skriver du "cd system32" for å komme til c:/windows/system32, og deretter skriver du bare "chkdsk" og trykker enter for å starte chkdsk.exe som ligger i c:/windows/system32/chkdsk.exe) Endret 2. april 2011 av fiberkanin Lenke til kommentar
fi84cons Skrevet 2. april 2011 Forfatter Del Skrevet 2. april 2011 (endret) Her er en fin guide for å kjøre en "repair install" i windows xp: How To Perform a Repair Installation of Windows XP - Part 1 of 2 Men før du gjør det, prøv å kjøre windows repair console: How to Enter Windows XP Recovery Console Når du har kommet deg inn, gå til c:/windows/system32 og start chkdsk for å sjekke disken for feil. (du kommer først til c:/windows, deretter skriver du "cd system32" for å komme til c:/windows/system32, og deretter skriver du bare "chkdsk" og trykker enter for å starte chkdsk.exe som ligger i c:/windows/system32/chkdsk.exe) De to første alternativene er ikke mulige da jeg ikke har windows-cd. Jeg bruker en mini-windows, dvs. en den kjører fra en CD. JEg får tilgang til kommandolinjen og muligheten å komme inn på C: disken wia denne mini-windows'en. Windows'en som er installert på C: er ikke å få startet altså. Kjørte chkdsk på c:/windows/syste32, ingen feil funnet. Endret 2. april 2011 av fi84cons Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Du må ha en windows xp plate/usb for å få fiksa maskinen din. Repair install er det eneste jeg kan tenke på som kan fikse dette problemet. Her er microsoft sin offisielle artikkel om feilmelding "c0000218" How to recover from a corrupted registry that prevents Windows XP from starting Der står det at du må ha en windows xp plate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå