Betenkt Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 "Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?" Kommentarer fra kristne på denne! (jeg er tvilende kristen btw) Epicurus var en klok mann. Det kan enda finnes en Gud, det KAN finnes, men det er svært lite sannsynlig. Han følger da heller ikke sin egen bok eller hva hans følgere mener om ham. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 "Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?" Kommentarer fra kristne på denne! (jeg er tvilende kristen btw) Epicurus var en klok mann. Det kan enda finnes en Gud, det KAN finnes, men det er svært lite sannsynlig. Han følger da heller ikke sin egen bok eller hva hans følgere mener om ham. Dessverre så er "the problem of evil", svært enkelt for "apologeter" å refutere og således et dårlig argument mot eksistensen av en guddom. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 "Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?" Kommentarer fra kristne på denne! (jeg er tvilende kristen btw) Epicurus var en klok mann. Det kan enda finnes en Gud, det KAN finnes, men det er svært lite sannsynlig. Han følger da heller ikke sin egen bok eller hva hans følgere mener om ham. Dessverre så er "the problem of evil", svært enkelt for "apologeter" å refutere og således et dårlig argument mot eksistensen av en guddom. Sant, men nå går også an å så argumentere for deres noe ignorante tilnærming til verdensproblemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå