Gå til innhold

Logisk forklaring mot en Gud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingen grunn til å bevisst lete etter dokumentasjon mot gud, det er umulig å finne! let heller etter gud, og la han strømme til ditt hjerte. slik oppnår man evig lykke, og et rikt liv etter døden igjen. Det er ingen grunn til å tvile på din skaper :)

Må alle ha en fin dag!

Lenke til kommentar

Da forstår jeg. Jeg er gud.

og gud er deg :) endelig forstår du! det var samme læring jeg måtte ha, og nå følger jeg hans ord og løfter :)

Kjære bozzeye, du virker som en sympatisk person! :) liker deg godt!

Måtte du ha en fin kveld, gud er med deg!

Lenke til kommentar
Hvis det hadde vært fri vilje, så hadde ikke gud truet med dommedag mot ikke-troende. Enten så tror man på gud eller så dør man. Make your choice :)

Etter hva jeg har skjønt så er det mange kristne som mener at helvete handler om ødeleggelse av sjelen og dermed ikke noen mulighet for evig liv. De som tror får evig liv, de som ikke tror går fortapt dvs. får ikke evig liv.

Lenke til kommentar
Hvis det hadde vært fri vilje, så hadde ikke gud truet med dommedag mot ikke-troende. Enten så tror man på gud eller så dør man. Make your choice :)

Etter hva jeg har skjønt så er det mange kristne som mener at helvete handler om ødeleggelse av sjelen og dermed ikke noen mulighet for evig liv. De som tror får evig liv, de som ikke tror går fortapt dvs. får ikke evig liv.

Etter hva jeg har blitt fortalt(av en kristen i klassen), så vil jeg bli pint i helvete i evig tid hvis jeg ikke tror på gud snart.. Han har også sagt at Gud vil hente alle kristne og la oss ikke-troende være på jorden og lide.

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har blitt fortalt(av en kristen i klassen), så vil jeg bli pint i helvete i evig tid hvis jeg ikke tror på gud snart.. Han har også sagt at Gud vil hente alle kristne og la oss ikke-troende være på jorden og lide.

Akkurat, ja det er litt varierende syn på det, men har sett en rekke gode argumenter for at den ikke troendes sjel vil bli ødelagt fullstendig og ikke pint.

Du kan jo lese mer her hvis du er interessert i å utfordre kameraten din:

http://www.thetruthabouthell.net/

Lenke til kommentar

Akkurat, ja det er litt varierende syn på det, men har sett en rekke gode argumenter for at den ikke troendes sjel vil bli ødelagt fullstendig og ikke pint.

Men har vi en sjel?

Hva er en sjel?

Når vi dør, dør vi. Ferdig med det.

Lenke til kommentar

Men har vi en sjel?

Hva er en sjel?

Hvorfor lurer du på det som er anti religiøs?

edit: ser at du ikke lurer men bare er her for å få folk til å tro det samme som deg.

Endret av nico69
Lenke til kommentar

Men har vi en sjel?

Hva er en sjel?

Jeg prøve å få dere til å forstå at det er meningsløst å diskutere hva som skjer med sjelen etter døden, når vi ikke har en sjel.

Det er ingenting som tyder på at det finnes noe videre liv etter døden.

Dette er funnet på av de som laget religionene for å rekruttere mennesker til sin religion ved å lokke dem med noe ekstra, og å true folk som ikke tror med evig fortapelse.

Lenke til kommentar

Men har vi en sjel?

Hva er en sjel?

Jeg prøve å få dere til å forstå at det er meningsløst å diskutere hva som skjer med sjelen etter døden, når vi ikke har en sjel.

Det er ingenting som tyder på at det finnes noe videre liv etter døden.

Dette er funnet på av de som laget religionene for å rekruttere mennesker til sin religion ved å lokke dem med noe ekstra, og å true folk som ikke tror med evig fortapelse.

Haha, du er jo helt besatt. Vi har ikke engang diskutert om en sjel finnes eller ikke. Jeg bare sa til en bruker at det ikke er alle kristne som tror på den type helvete og viste en side der man ser på bibelvers i original oversettelse som motsier den tradisjonelle helvetesteorien, that's it. Slapp av.

Lenke til kommentar

Haha, du er jo helt besatt. Vi har ikke engang diskutert om en sjel finnes eller ikke. Jeg bare sa til en bruker at det ikke er alle kristne som tror på den type helvete og viste en side der man ser på bibelvers i original oversettelse som motsier den tradisjonelle helvetesteorien, that's it. Slapp av.

Besatt henspiller vel også på noe overnaturlig :)

Nei nei, dere får fortsette å diskutere overtro.

Jeg ville bare hjelpe dere med å komme tilbake til vikrligheten.

I virkligheten har vi ikke sjel, og bare et liv. Lev det livet vi har!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...