Natrich Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Bruker: Natrich Deltagernivå: Kandidat Utstyr: Nikon D300s, fastoptikk (35mm og 50mm) Utfordring: I 1879 skrev Bjørnstjerne Bjørnson "Jeg velger meg April". Planen er å la dette diktet bli min ramme i festen. Diktet lyder slik: Jeg velger meg april! I den det gamle faller, i den det ny får feste; det volder litt rabalder,- dog fred er ei det beste, men at man noe vil. Jeg velger meg april, fordi den stormer, feier, fordi den smiler, smelter, fordi den evner eier, fordi den krefter velter,- i den blir somren til! 3 Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Så spraker festen løs! Har ikke hatt så veldig god tid til bilder idag siden jeg og pappa har felt et par trær på hytta i vått og klissete vær... Det skal bli deilig med sommer snart hvor vi slipper tåke annen hver dag og sørpe/regn/snø! 1 Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Våren er årstiden hvor fugler, blomster og så videre kommer tilbake, noen er her i kalde Norge over vinteren. Noen prøver seg, men klarer det ikke helt som dette bæret. 6. april Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 Idag viste kvikksølvet hele 14 grader, jeg så en familie flyttet hagemøblene ut av boden idag når jeg var på vei hjem. Lillegutten i familien så trist på akebrettet og ville ake... Naturen viser også fram våren på sin måten om dagen. 7. april Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 3. april var nydelig! Likte godt de to andre også, selv om bokeh'en er en anelse nervøs. Er det en av AF-D-versjonene du har? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 Takk 35mm er DX versjonen så den er AF. 50mm er manuell fra E-serien. Alle bildene over her er tatt med 50mm. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Vanskelig å motsi arnold_layne når det gjelder 3. april. Landskapselementer i tåke er finfint når er gjøres bra, her er selvfølgelig treet perfekt plassert. Nervøs bokeh, ja. Men når det blir såpass mye av det som på dagens, så blir det nesten et dekorativt element i seg selv. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 8. april 2011 Forfatter Del Skrevet 8. april 2011 (endret) I Midt-Østen har, eller det er et realt rabalder der. Det startet i Tunisia og spredte seg til Egypt og Lybia etterhvert. Det er også opprør i gatene i Norge om dagen, riktig nok ikke politisk. Idag kom jeg over denne hestehoven som strekker seg forbi alt det grå og triste. 8.april Endret 9. april 2011 av Natrich Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Koselig tåkebilde - høststemning over det. Hadde sansen for det tørkede bæret, med grenen gjentatt i bakgrunnen. Hestehoven var fin og vårlig, der den strakte seg opp fra dødt løv og grønn mose. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 15. april 2011 Forfatter Del Skrevet 15. april 2011 Så har det vært stille her en stund, har fått tatt en del bilder, men ikke publisert de siden jeg har kost meg med forberedelse til fire heldagsprøver denne uken. Har funnet ut at utfordringen jeg har valgt meg blir vanskelig siden det mangler en god del vår her i området. Resten av festen skal jeg prøve å få dokumentert at våren kommer fram 9. april 11. april 14. april 15. april Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Liker godt 10. Kaos i en slags orden. Utrolig at vi faktisk har strøm i heimen. Fuglen så jeg først etter å ha lest tagene dine. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Litt utbrente snøklokker, kanskje? (Sitter på læppis på ferie, så det er ikke lett å se..) Hard, klar serie med kontante linjer. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 17.april ___________ Takk for kommentarer Trondster: Kan si meg enig, men jeg synes det fungerte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå