grovetussen Skrevet 2. april 2011 Rapporter Del Skrevet 2. april 2011 Hei! Har "problemer" med at det kommer av og til skrukketroll inn i huset, og ofte er det haugevis av de på grunnmuren til huset, spesielt hvis det regner. Er det noe stoff de ikke liker, eller tåler de alt av løsemidler osv? Går det an å smøre noe på muren? Hjelper vel ikke å male den, bortsett fra rent utseendemessig? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 2. april 2011 Rapporter Del Skrevet 2. april 2011 http://www.skadedyr.no/andre-skadedyr/skrukketroll.html Beste løsning for behandling av Skrukketroll er å grave opp og drenere bort vann rundt grunnmuren. Kjemisk behandling vil i beste fall gi høyst midlertidig effekt. Skrukketroll har faktisk gjeller, noe som åpenbart betyr at det ikke hjelper å forsøke å drukne dem. Hos oss har vi en smal sprekk mellom hellene utenfor huset og grunnmuren, det er typisk her disse kommer kravlende opp fra. Ta en tur på ditt nærmeste hagesenter og spør etter kjemikalier som kan ta knekken på disse. På godværsdager etter lengre tørkeperioder om sommeren har jeg typisk pleid å tømme grønnsåpevann ned i denne sprekken, alternativt tømmer jeg vaskebøtten etter jeg har vasket bil, med det resultat at det kommer en klynge dyr ut som jeg enkelt kan feie bort. De har aldri blitt helt borte, men "problemet" (i den grad det noen gang var et problem) har blitt sterkt redusert. Min mor har også brukt kjemikalier på dem - hva som evt. har vært utslagsgivende er ikke lett å sette fingeren på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå