Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Bruker: Anfall Deltagernivå: Kandidat Utstyr: Min trofaste Nikon D80 og det jeg har av objektiver og utstyr, spesiellt SB-900 som jeg må utvikle et bedre forhold til. Jeg er egentlig stor tilhenger av naturlig lys men vil prøve å få brukt blitzen litt denne måneden, selv om det blir litt "feil" i og med at vi går mot lysere tider. Utfordring: Siden jeg er så glad i musikk (i tillegg til foto) så har jeg valgt å ha en slags musikkrelatert utfordring. Så denne måneden tenkte jeg å ta utgangspunkt i tekstene til Porcupine Tree sitt album Fear of A Blank Planet, et genialt album i mine øyne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Only apathy from the pills in me Tenker det kommer flere versjoner av dette senere i utfordringen. Prøvde å eksperimentere litt med blitz og lysbalanse, men ble ikke helt fornøyd med resultatet, så jeg prøver videre en annen gang når jeg har bedre tid og batteriene til blitzen er oppladet. Har forresten brukt 50mm @ 1,4 om noen lurer. Anesthetize Only apathy from the pills in me It's all in me, all in you Electricity from the pills in me It's all in me, all in you Only MTV, cod philosophy Endret 3. april 2011 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) 4. april - Lost in the mall We're lost in the mall Shuffling through the stores like zombies What is the point? What can money buy? (Anezthetize) 5. april - Endret 10. april 2011 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 4. april: Må si teksten du valgte passet usannsynlig godt til bildet. Eller omvendt. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 "Only apathy from the pills in me"-bildet var perfekt om du spør meg! Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Flotte bilder akkompagnert av gode titler! Gleder meg til å se mer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 (endret) 8. april TV, yeah it's always on The flicker on the screen A movie actress screams I'm basking in the shit flowing out of it Endret 9. april 2011 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Herlig mørk gjennomgangstone så langt i tråden 3. april er min favoritt, meget godt lyssatt og komponert. Ville kanskje hatt litt mer dybdeskarphet sånn at også den høyre hånda hadde vært i fokus? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Veldig fin og mørk apriltråd - en av de bedre trådene! Trist og hard realisme i pillene - og glimrende trist shoppingsenter! Hadde spesielt sansen for 5. april - midtdeling av "horisonten" sammen med den skrå flaten som "rett" referanse gir dette skikkelig uro-følelse - "bakken" og skiltet er rett, mens hele huset bak, som vi egentlig vet har "riktig" vinkel - står skrått. Meget bra! Hvitbalansen 8. april var flott - en blå, uvirkelig verden av lys fra skjermen - og så får det så være at han det er Playstation og ikke tv-kanaler han skifter rundt på. Bra tekst og to som skjuler seg i hetter - innendørs. For hvem? Får i alle fall referanser til Zappa og I'm The Slime. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Trondster! Og til dere andre! 9. april This means out This is your way out Do or drown Do or drown in torpor Endret 10. april 2011 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 *vil egentlig ikke vite hva som går for å være en "helaften" hos Anfall og L4r5* Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Det vil nok ingen, kanskje jeg burde skrive advarsel i emnetittel Men det er ikke så mye skummelt som det ser ut til. Sprøyte er jo ikke så vanskelig å få tak i på apoteket (var i alle fall ikke), og den ble fylt med blått badeskumting. Pillene i førstebildet var vitamin/jerntilskudd, om noen lurer Endret 10. april 2011 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 9. aprils blåtone gjør seg, gir bildet en tung kald stemning. Anbefaler å fjerne luftbobler innen man "evt" injiserer badeskumtingen. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 9. aprils blåtone gjør seg, gir bildet en tung kald stemning. Anbefaler å fjerne luftbobler innen man "evt" injiserer badeskumtingen. Takk. Vet at det ikke hadde vært så lurt, gir kanskje ikke så realistisk inntrykk, men det så kult ut og jeg hadde litt dårlig tid. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) 3. april har en litt deprimerende snert, men er velkomponert. 5. april er suggererende. Parkering forbudt-skiltet har fått bestemme vinklingen, mens bygningen bare må jenke seg. Litt sånn "respekter meg, ellers...". Intens konsentrasjon 8. april. Stemningen blir tatt på kornet med den intense blåbetoningen, nesten litt cyanotype-aktig. 9. april hinter bakover mot det første bildet, men nå med turboen innkoplet. Foreløpig favoritt er 5. april, med 8. april som en god nummer to. Da tenker jeg først og fremst på det fotografiske uttrykket. Endret 10. april 2011 av k.n.b Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Tusen takk, k.n.b. Overrasket meg egentlig litt at 5. april ble så godt likt. 10. april Et lite lysglimt i den ellers mørke tråden. 11. april X-Box is a god to me A finger on the switch My mother is a bitch My father gave up ever trying to talk to me (Nei, jeg tolker det ikke så bokstavelig. (Dessuten: PS over xbox, any day!) Endret 12. april 2011 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) 5. april blir godt likt fordi det er et godt bilde der vi kjenner oss igjen Dagens, derimot, det er en verden som er fremmed for meg. Men det er et uforskammet godt bilde for det. edit: tyrkleif. Endret 12. april 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Takk, Tomsi. Siden det tydeligvis er noe tull med vedleggene så prøver vi med ny post. 12. april How can I be sure I'm here? The pills that I've been taking confuse me I need to know that someone sees that There's nothing left, I simply am not here Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Bra tekst og to som skjuler seg i hetter - innendørs. La du merke til at de ligner veldig på hverandre? Nesten som om det er samme person. Lenke til kommentar
Litium Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Godt gjennomført dystert tema så langt i tråden. Føler at 12. april er bildet som treffer hardest hittil, mens 11. april er noe jeg kjenner meg igjen i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå