Mr Womack Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 hallo.. jeg har en fetter som har en stasjonær pc fra HP tror jeg det var. den bråker no veldig like etter at man skrur den på og cd/dvd stasjonen lever sin egen verden og hopper ut og inn hele tida. når pcen endelig kommer på så får jeg feilmeldinger.. C://windows/system32.exe eller no sånt at windows ikke får kontakt med denne mappen.. jeg vet jo at dette er systemmappen... og denne meldingen kommer opp konstant selv hvor mange klikker i det rød krysset for fjerning av melding.. han har mye greier på pcen.. jeg installerte Internett for han istad og det gikk bra. angående at pcen bråker så virker det for meg at det er som et hjul og at det er noe som sperrer for hjulet liksom.. sånn type lyd.. det virker som vifta på prosessoren er gåen, etter min mening.. men han hadde åpna maskinen tidligere og støvsuget uten at bråket har stoppet.. og disse feilmeldingene har foregått i en måned sikkert sa han.. Jeg tenkte på at en "systemgjennoppretting" kunne være løsningen.. hva sier dere om dette her? takk for svar Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) Dersom det er noe galt med system32 så vil man kunne få feilmelding hver gang systemet prøver å få tilgang til denne mappen, som er ca hele tiden, ja. Reinstallering høres ut som det mest hensiktsmessige svaret til dette problemet. Ta kopi av det han vil spare på, og putt inn gjenopprettingsplatene. Bråkingen du beskriver høres ut som noe som ligger og tar borti viften som er med på å kjøle ned prosessoren. Det kan være tettpakket støv/rusk, eller et større fremmedlegme som har satt seg fast inni der. Dersom det er mye støv så kan dette også føre til at maskinen kompenserer for tapt kjølekapasitet ved å kjøre viften på maksimal hastighet hele tiden. Det kan jo også være at selve viftemotoren har blitt skadet. Han burde kanskje ikke ha åpnet laptopen uten at han hadde god greie på PC. Det er jo mulig at han har gjort vondt værre. Endret 1. april 2011 av Pseudopod Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 1. april 2011 Forfatter Del Skrevet 1. april 2011 han har stasjonær pc. de hadde bare støvsuget forsiktig inni pcen og kikka bare trur jeg.. Jeg mmener det er en kjøpt ferdig bygget pc som inneholder windows vista eller windows 7 home premium og denne cdn har ikke jeg.. trur ikke han har den heller. kan det hende det følger med en sånn når han kjøpte pcen mener du? Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) Å ja, jeg leste feil. HP selger mest laptoper liksom. Vel uansett, bare litt tilfeldig støvsuging inni der vil ikke gjøre så mye forskjell. Det er en kjøleribbe der med en vifte som trekker luft over den. Denne kjøleribben blir lett full av støv, og man må støvsuge/blåse veldig direkte på denne for å få bort støvet. Dere burde egentlig sjekke at det ikke er noen ledninger som henger borti viftebladene. Det burde ha fulgt med et gjenopprettingssett, ja. Endret 1. april 2011 av Pseudopod Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Gjenopprettings sett eller en ekstra disk med gjenopprettingspartisjon følger med disse som standard. Men, da må du bare be han å grave fram enten dokumentsettene som fulgte med maskinen, ELLER lommeboka for innkjøp av ny OS lisens, for reinstallering er nok det eneste dugelige, ellers risikerer du å bli sittende å forsøke å fikse "Cascade feil" det vil si at du fikser en sak, men fikse neste også og deretter den etter det for å få løst problemet. Og det er ikke morro. Lenke til kommentar
J-nome Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Mener at alle pakke pcer skal komme enten med en gjenoppretnings partisjon eller cd/dvd. Rengjøring inni kabinett er best gjort med luft på boks. Får kjøpt slike i de fleste foto foretninger. Koster ikke allpakka og gjør en veldig grundig jobb. Er jo mulig at vifta begynner å bli slitt og da hjelper det ikke så mye hva man gjør utenom å bytte den. Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Nå har jeg funnet ut litt mer her.. jeg har vært inni pcen hans og sjekka og ingenting som står i veien for noe inni pcen.. men den bråker fortsatt og funnet ut at det er vifta på skjermkortet som produserer lyden.. Mitt spørsmål er da om det går ann å bytte vifta på noen måte eller om hele kortet må byttes? slår på maskinen og pcen begynner å bråke kontinuelig med engang maskinen slåes på, inne i windows popper det opp noen feilmeldinger.. blant annet disse: C:\windows\system32\rundII32.exe C:\windows\system32\mrt.exe C:\windows\system32\xfire64x.exe windows får ikke kontakt med angitte enheter,baner eller filer. kanskje du ikke har tilgangsrettighet til objektet. han har windows vista home premium, skjermkortet heter Nvidia Geforce 9500 GS. Han hadde heller ikke oppdatert pcen sin med AVG siden 10.10.2010 eller no sånt men det gjorde jeg nå. Fikk ikke lov av pcen å ta systemgjennoppretting. kom melding opp at det ikke går pga x0000000 et eller annet.. men etter at jeg hadde vært inni pcen hans så kom det opp systemgjenoppretting på skjermen når jeg startet maskinen uten jeg gjorde noe men disse feilmeldingene kom fortsatt frem etter denne operasjonen så det hjalp lite. Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 (endret) Ingen som vet noe mer jeg kan gjøre? Det enkleste er kanskje å finne ut hva hovedkortet heter og kjøpe nytt skjermkort for å få vekk lyden fra vifta og kjøpe et nytt OS og formatere, reinstallere og oppgraderer videre derfra til Windows 7? (Finner ikke no salg av Windows Vista) hmm.. skal finne ut av hva hovedkortet heter i morra så skal jeg se på eventuelt nytt skjermkort og OS.. dette trenger ikke være så dyrt.. holder kanskje med en OEM-versjon av os'et uten at jeg vet så mye om hva det betyr men.. er vel sikkert en full versjon av no slag ________________________________________________________________________________ Hewlett-packard company modell: A6655sc det er en ACPI x64 basert pc heter pcen hans.. noen som kan komme med et greit skjermkort? fikk i dag samtidig melding om at jeg ikke har tilgang til mmc.exe Endret 5. april 2011 av Mr Womack Lenke til kommentar
Mr Womack Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Har sett meg ut noen forslag til nytt skjermkort for denne pcen.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623173 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580112#reviews http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=600373 Noen innspill på noen av disse eller andre skjermkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå