Gå til innhold

Aprilfest 2011 - GENTorly

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vakker blåveis. Hvor finner dere alle blåveis? :hmm:

Innpå øya ved kadettangen er det masse hvertfall. Hvite, blå og lilla blomster! :)

14. April

violet_by_bhaugland-d3e221x.jpg

Blomster, blomster, blomster... Burde vel finne noe annet snart. Har dog godnytt, for denne tråden, og det er at ferien er her. Noe som resulterer i mere fototid! :)

Lenke til kommentar

Her var det mye artig - med liten dybdeskarphet synes jeg både 1. og 5. april "knekker" og er i vinkel - i 1. april ser det ut som om vannet i bakgrunnen går i oppoverbakke - morsomt! :)

Likte den harde og kontante stemningen på gateskiltet 2. april, og rotete bokeh og utbrent himmel gir et flott uttrykk på trestammen 6. april.

Mange flotte blomsterbilder på rams, men vinnerne er blåveisene 15. og 10. april, sammen med CD-blomsten den 11. :)

Lenke til kommentar

Også de to siste blåveisbildene dine er nydelige og delikate. Jeg MÅ finne meg noen blåveis å knipse jeg også, før det er for sent for i år...

Kadettangen... Evt alt av skogspartier; burde funke :) Glad du liker blomsterbildene! :thumbup:

Lenke til kommentar

Azathosk-portrettet var glimrende - så lett og luftig! :)

Takk så meget! :) Redigerte litt forskjellige versjoner, men en high key(?)-edit ble best følte jeg. :thumbup:

19. April

april-6-2.jpg

Månen var stor og fin den! Skutt med 70-200 + 1,4tc @full tele. Croppet og redigert til kontrastene så kratrene ble synlige. Skal si man måtte pushe på unormalt mye blacks. :)

Lenke til kommentar

Er hvitbalansen god?

Nja - kommer an på hva målet var. Var målet å få den til å fremstå som en spennende gammel gul ost - nei. Som en kjedelig stein som svever ute i rommet - ja. :)

Siktet på sistnevnte; så om du snakker sant ( :hmm: ) er jeg fornøyd! :)

Hvitbalansen ser veldig bra ut for meg på min skjerm, men jeg er ikke kjent for å være helt i vater på hvitbalanse selv... :hrm:

Hehe. Har selv en 5 år gammel Acer-skjerm som var den billigste 22''-ern på markedet på den tiden. Mao ikke den beste skjermen! :tease:

Noen kommentarer på 19. April, eller andre bilder(?); vil gjerne ha litt konstruktiv kritikk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...