Gå til innhold

Aprilfest 2011 - GENTorly

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utfordring: Få til noe brukbart.

Hvem vil ikke det ;)

Kjedelig utfordring? Yes.

Nei, tvert i mot - det er egentlig essensen i disse festene. Å ta mange bilder og ende opp med noen brukbart.

Hehe! :)

Lagde meg faktisk flickr nå, så dag 1 blir litt forsinket.. Laster opp en del bilder nå. :)

Lenke til kommentar

Dårlig deltakelse fra meg.. :/ Første gangen jeg tenkte å prøve meg, men har 4-6 forskjellige vurderinger per uke fram til påske, så foto blir det ikke stort av. Får komme sterkere tilbake i en senere måned.

Mod kan evt stenge tråd. :)

Hopper inn litt med et par bilder utover alikevel jeg! :)

starter da med 9. April hvor jeg tar et bilde fra fototreffet med noen av akammedlemmene i Halden. :)

5603980420_8b65053dd4_z.jpg

Skutt med 17-55/2.8

Det var ihvertfall mitt favorittbilde den dagen.

noobspørmål: må bilde være tatt dagen det blir postet, eller kan man ta noe fra tidligere de dagene man ikke har tid til å ta nye, så lenge alt er tatt i april? :ph34r:

Endret av GENTorly
Lenke til kommentar

Gjerne ta en titt på 9. April, og les innlegget.

10. April

10. var en blomstervandring ved kadettangen. :)

5610251844_28e2ede47a_z.jpg

Skutt med Tamron 90mm

Tilleggsutofordring: 4x5 format! :) Blitt forelsket i det tror jeg, hmm.. :tease:

Endret av GENTorly
Lenke til kommentar

11. April

waterdrop_by_bhaugland-d3dqy1m.jpg

Tamron 90mm.

Brukte innebygd blitz, og satt opp to plastkopper i fargen grønn og blå foran CDen med vanndråpene på. Minimalt med redigering, crop + contrast + sharpening. :)

Kritikk på 9., 10. og 11. April er etterlengtet. :)

Lenke til kommentar

noobspørmål: må bilde være tatt dagen det blir postet, eller kan man ta noe fra tidligere de dagene man ikke har tid til å ta nye, så lenge alt er tatt i april? :ph34r:

Det er ikke krav om posting samme dag som du tar bildet. Vi sier bare så fort som mulig. Og har du tatt noen bilder i perioden 2.4 til 7.4 så kan du forsatt poste de - anbefaler at du endrer første bildepost og legger bildene nederst der.

(For å fortsatt være med som pingle så må du inn med et bilde til for perioden 1-7.4.)

Lenke til kommentar

Du har fått noen bra resultater her! Jeg er ganske svak for blomster nå på våren, så 10. likte jeg :)

Bare å fortsette!

Tusen takk! Ble veldig fornøyd med 10. selv! ..og ja, fine blomster med fin bokeh, eksponering og komp er lovable. :love:

Lenke til kommentar

Godt at du likevel fikk anledning til å delta. Her var det mye flott. Likte særlig 5. april med de flotte fargene og det spenstige fra i dag.

Tusen takk! :) Glad jeg fikk tid til å delta(med noe juksing iforhold til dager bildene er tatt :innocent: )

hvordan objektiv er det første bildet tatt med?

Nikon 35/1.8 :)

Lenke til kommentar

12. April!

dadadadadadad! Henta nettopp en 70-200 HSM II, hvor jeg også fikk med en tc 1,4 på kjøpet. Blir morro detta.

Kjapt testbilde i regnværet, med objektivet godt innafor dørterskelen. :)

wet_flower_by_bhaugland-d3dtscm.jpg

Skutt med litt høy iso, så støy synes litt, hvertfall på min skjerm. :)

''Fargefeilen'' litt oppe til høyre er det noe på selve malingen som er.. har et lett fiolettskjær i seg der, og ble fortsterket ved økt kontrast og saturation/vibrance.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...