Gå til innhold

Alternativ til Backup Exec for krisegjenoppretting

enden

Anbefalte innlegg

Vi kjører mye kombinasjonen Backup Exec og SBS-servere. Det er vel og bra da BE er genialt mot daglig fulle backupjobber til tape. Nå har vi testet litt med katastrofegjenoppretting, og sliter litt med Exchange. IDR fungerer ikke alltid bra, og er ofte ikke et alternativ grunnet begrenset størrelse på tapene. Dermed ser vi at vi sliter med Exchange recovery i katastrofescenarier der serveren med ex-organisasjonen går tapt.

Hvilke andre alternativer er det til BE som ivaretar enkel singel item restore av fil, db, mail kombinert med reell katastrofeberedskap og god rapportering? Jeg ser fortinnsvis etter on site løsninger, da ikke alle har båndbredde til image-basert backup. Tape er en fordel, men ikke noe must.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Strider litt imot dine ønsker, samt at innlegget ditt er ganske gammelt, men men det er jo påske :)

NetApp har noen kjekke små bokser, med deduplisering. De har også en tilhørende software til de boksene, som snapper såpass bra at det er ingen problem å kjøre SB backups over ADSL (sies det).

Kundefordel: OffsiteDisasterRecoverySolution :)

Leverandørfordel: Du selger en 50GB DRS løsning, som bare stacker 800mb på din lokale burk :)

Når det er sagt, så ville jeg nok antagelig begynt å vurdere ESXi selv på SBS servere nå idag. Og kanskje ett Veeam abb til en kjip NAS eller lignende. Dette løser antagelig ikke Exchange problemet ditt heller..... :)

Når det da gjelder Exchange, så er eneste alternativet jeg bruker idag, full daglig backup som separat jobb i Backup Exec. Til tape. Og det er noe dritt tbh. Skal jeg ta GRT restore av 1 stakkars mail, så må jeg ha ledig diskplass tilsvarende hele databasen, fordi BE dumper den til \temp før den plukker ut den ene mailen.

Kjører incr på files, men jeg bytter ikke ut full backup av DB's før tandberg stopper utvikling av større taper, eller at tidsvinduet blir oppspist og ikke kan trikses til, eller at en leverandør gir med proof of concept på reelle data at de klarer restore, eller at helvete fryser til is :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...