Zyclone Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Heisann , sliter litt med 2 HK. Skal installere WinXP (booter fra CD) men etter en stund, som regel ved partsjonsvalg for installasjon, så popper det opp en bluescreen. Gir følgende melding ; The problem seems to be cause by the followin file: ntfs.sys PAGE_DEFAULT_IN_NOPAGED_AREA. Har prøvd en del frem og tilbake her, da jeg har totalt 5 PC'er. Byttet minne , CPU , etc frem og tilbake, men får samme melding. Dette er ett AMD system forsesten (XP1400 , samt en XP2500bart.) De morsomme er at etter jeg mikket litt frem og tilbake (skulle installere 2 nye PC'er) så har jeg samme problemet på begge nå. Begynner og mistenke ett eller annet som er defekt som kan rote til andre komponenter. Noen som har noen tips til meg? har dilla med komponeter og diverese i 9 timer nå... ( bra det er ferie hehe ) Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 The problem seems to be cause by the followin file: ntfs.sys Jeg hadde samme problemet da jeg hadde CD-RW som master på IDE kanal 1 på HK og brukte bare S-ATA disk. Satte CD-brenner til IDE kanal 2 istedenfor og da forsvant denne bsoden. (På omtrent samme sted i installasjonen.) PAGE_DEFAULT_IN_NOPAGED_AREA. Denne feilmeldingen fikk jeg av dårlig RAM. (Tror faktisk jeg at jeg at jeg fikk ntfs.sys meldingen da også. Hmm..husker ikke helt om det stemmer. :-? ) Hadde også problemer med installasjon pga. defekt skjermkort. Fikla tilsammen i fem dager med å prøve å installere XP før det gikk. Prøv å sjekke disse tre tingene ihvertfall. Lykke til. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Lag liten partisjon på HD og kopier inn CD'n som den er dit og installer fra HD...sparer deg ofte for tid og trøbbel Lenke til kommentar
navyboy Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 litt mer info enn ka lags cpu du har?? hk? ram? tipper det er ramen, du har sikkert en billigram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå