Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tykkelse på kabelene? Farlig med for tynne kabler?

Jaudu

Anbefalte innlegg

Lurte på en ting :) har en bra og kraftig forsterker og to 12" liggende, lurte på hvordan det er med kabelene? lurer på om kabelene jeg har er for tynne, hva er konsekvensene hvis strøm og jordings kabelen er for tynne? er dette farlig for anlegget på noen som helst måte? eller kan det kun gi dårligere lyd? og eventuelt bytte sikring ofte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har sikring etter kabeltykkelsen, så går det bra... Men hvis kablene er for tynne da, så vil sikringen ryke så fort du drar på litt, og det er jo kjedelig. Setter du inn større sikring så risikerer du at kablene blir så varme at de smelter, og dermed kortslutter.

Hvor tykke kabler har du? hvilken forsterker(e) har du? hvilke suber, og hvordan er de koblet?

Du har sikring helt foran ved batteriet håper jeg?

Lenke til kommentar

Hvis du har sikring etter kabeltykkelsen, så går det bra... Men hvis kablene er for tynne da, så vil sikringen ryke så fort du drar på litt, og det er jo kjedelig. Setter du inn større sikring så risikerer du at kablene blir så varme at de smelter, og dermed kortslutter.

Hvor tykke kabler har du? hvilken forsterker(e) har du? hvilke suber, og hvordan er de koblet?

Du har sikring helt foran ved batteriet håper jeg?

er rockford fosgate sub (2x 12" P3) og forsterker, ja sikringen er på strømkabelen rett ved batteriet :) kablene vet jeg ikke ordentlig tykkelsen, kan ut å se seinere :) men er noe jeg kjøpte på biltema, en sånn alt i ett pakke, hadde det på en dårligere forsterker med en 10".

kablene er koblet vanlig, ikke brokoplet

EDIT: kablene er forøvrig disse:

http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Bilstereo/Monteringsdeler/Installasjonspakke-for-montering-av-sluttrinn/

Endret av Jurigs
Lenke til kommentar

8mm2?? Det er i tilfelle alt for lite, du bør nok opp i 21mm2, og når jeg lurte på hvilken forsterker, så sier ikke rockfor fosgate så mye, for de har mange forsterkere.

Hvilken RF forsterker er det? og er det en 2kanals forsterker hvor du har koblet en sub til hver kanal?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...