Trondster Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Starbucks-maten var kanskje navnløs, men neppe smakløs! Mmmmmh. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 Flott komposisjon og flotte farger Takk. Har tatt et ganske likt bilde før, men da med logo, så helt annerledes. Frossen fjord Venter fortsatt på ordentlig vår. Dette blir for meg litt abstrakt og rolig. Du har klart å fange en stemning som jeg ikke klarer å sette ord på. Har sett på bildet en liten stund nå, og liker virkelig hvordan du har fått fram stemninga her. Rød Lillefot har fått ny rød katteseng, og koser seg i den. Rødfargen reflekteres i ansiktet hennes. Herlig fargespill i ett bildet. Her virker det som ett bilde som egentlig har gått så gæli i fargekanalene at det har tippet over til noe utrolig bra og morsomt Takk for pene ord. Det første bildet er tatt ved Aker Brygge, og det er helt utrolig at det er tatt for bare 14 dagers tid siden. Det andre bildet var litt "nødbilde", men fotomodellen er alltid heldig på bilder, og jeg synes det har en sjarm i sin rødhet. Starbucks-maten var kanskje navnløs, men neppe smakløs! Mmmmmh. Tatt på Kastrup. Heldige dere i Danmark som har Starbucks. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 Vårskyer Første vårdag og første dag i påskeferien, ved fjorden. Skyene er vennlige. Fjellsnø På enkelte fjelltopper går snøen aldri bort. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Vårskyer er pent, men jeg liker nok Fjellsnø enda mer. Stiligt bilde. Lurer på hvordan det skulle se ut i S&H. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 Flotte "vår-skyer" Takk! Vårskyer er pent, men jeg liker nok Fjellsnø enda mer. Stiligt bilde. Lurer på hvordan det skulle se ut i S&H. Jeg hadde også stor tro på at fjellbildet ville egne seg i sort-hvitt. Imidlertid fikk jeg enda mer utbrente skyer/himmel da jeg eksperimenterte med S/H i Lightroom, så det fungerte ikke. Etter det jeg har lært om µ4/3s begrensede dynamiske omfang, tror jeg at bildet er berørt av dette, i kombinasjon med at det jeg gjør av billedbehandling er generelt noe tilfeldig. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 På enkelte fjelltopper går snøen aldri bort. Det er vel ur-snø da? Kanskje det er fra siste istid.. 11 000 år gammel snø. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 På enkelte fjelltopper går snøen aldri bort. Det er vel ur-snø da? Kanskje det er fra siste istid.. 11 000 år gammel snø. Tja. Du sier noe. Stadig tilsig av nysnø hvert år, og så smelter en del om våren? Aner ikke, geologi er ikke blant mine sterke sider. Jeg er mer der at jeg observerer at noen fjelltopper alltid har snø, selv midt på sommeren. :!: Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Hmm. Noe snodig at et firma som Starbucks plustelig fremtrer som anonyme. Kanelbolle blir i hvert fall _aldri_ feil. Ganske nostalgisk uttrykk med grønt i forskjellige pastell-sjatteringer. Ikke vanskelig å havne i feriemodus av det "Vårsky"-bildet i hvert fall. Jeg er imidlertid redd mine feriedager får skiføre som i "Fjellsnø"-bildet. Hadde tenkt og fått vinterens første skitur nå, men er kanskje for sent ute...? Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 22. april 2011 Forfatter Del Skrevet 22. april 2011 Gjemt mosaikk Denne mosaikken fant jeg på en byggeplass. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Det var riktig flott...et kunstverk jo Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 23. april 2011 Forfatter Del Skrevet 23. april 2011 Det var riktig flott...et kunstverk jo Ja, jeg tror bokstavlig talt, selv om plasseringen og beskyttelsen så provisorisk ut. Jeg håper at grunnen til at mosaikken sto på byggplassen, er at de har tenkt å sette den opp som del av det ferdige bygget. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 23. april 2011 Forfatter Del Skrevet 23. april 2011 Sten i glasshus Man skal ikke kaste sten i glasshus. Sentrum Politistasjons glassfasade reflekterer nabobygget. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Nei. Særlig ikke i det huset Syns forøvrig bildet var ganske så praktfullt, muligens ditt beste hittils. Du har dokumentert måneden og forandringene den bringer med seg veldig bra hittil. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Enig med Andreasfe, det ble et flott bilde Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 23. april 2011 Forfatter Del Skrevet 23. april 2011 Nei. Særlig ikke i det huset Syns forøvrig bildet var ganske så praktfullt, muligens ditt beste hittils. Du har dokumentert måneden og forandringene den bringer med seg veldig bra hittil. Takk, takk! Det har virkelig vært en måned med store vær- og føre-variasjoner, så mye å ta bilder av. Enig med Andreasfe, det ble et flott bilde Takk! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Glimrende fasade - liker hvordan linjene står mot hverandre. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Glimrende fasade - liker hvordan linjene står mot hverandre. Takk, takk. Over til dagens: Blåveis Et sikkert vårtegn. 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Der fant du blåveisen ja...og den var blå og fin Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Det var en skarp og fin blåveis! Den mørke bakgrunnen iblandet et par diffuse blå fargeklatter gjorde seg bra. Likte godt gårsdagens fasademosaikk også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå