Gå til innhold

Aprilfest 2011 - Bykatt - mine beste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott komposisjon og flotte farger :yes:

Takk. Har tatt et ganske likt bilde før, men da med logo, så helt annerledes. ;)

Frossen fjord

Venter fortsatt på ordentlig vår.

Dette blir for meg litt abstrakt og rolig. Du har klart å fange en stemning som jeg ikke klarer å sette ord på. Har sett på bildet en liten stund nå, og liker virkelig hvordan du har fått fram stemninga her.

Rød

Lillefot har fått ny rød katteseng, og koser seg i den. Rødfargen reflekteres i ansiktet hennes.

Herlig fargespill i ett bildet. Her virker det som ett bilde som egentlig har gått så gæli i fargekanalene at det har tippet over til noe utrolig bra og morsomt :)

Takk for pene ord. Det første bildet er tatt ved Aker Brygge, og det er helt utrolig at det er tatt for bare 14 dagers tid siden. Det andre bildet var litt "nødbilde", men fotomodellen er alltid heldig på bilder, og jeg synes det har en sjarm i sin rødhet. :D

Starbucks-maten var kanskje navnløs, men neppe smakløs! Mmmmmh.

Tatt på Kastrup. Heldige dere i Danmark som har Starbucks. :yes:

Lenke til kommentar

Flotte "vår-skyer" :yes:

Takk!

Vårskyer er pent, men jeg liker nok Fjellsnø enda mer. Stiligt bilde. Lurer på hvordan det skulle se ut i S&H.

Jeg hadde også stor tro på at fjellbildet ville egne seg i sort-hvitt. Imidlertid fikk jeg enda mer utbrente skyer/himmel da jeg eksperimenterte med S/H i Lightroom, så det fungerte ikke.

Etter det jeg har lært om µ4/3s begrensede dynamiske omfang, tror jeg at bildet er berørt av dette, i kombinasjon med at det jeg gjør av billedbehandling er generelt noe tilfeldig. ;)

Lenke til kommentar
På enkelte fjelltopper går snøen aldri bort.

Det er vel ur-snø da? Kanskje det er fra siste istid.. 11 000 år gammel snø.

Tja. Du sier noe. Stadig tilsig av nysnø hvert år, og så smelter en del om våren? Aner ikke, geologi er ikke blant mine sterke sider. :hmm: Jeg er mer der at jeg observerer at noen fjelltopper alltid har snø, selv midt på sommeren. :!:

Lenke til kommentar

Hmm. Noe snodig at et firma som Starbucks plustelig fremtrer som anonyme. Kanelbolle blir i hvert fall _aldri_ feil. Ganske nostalgisk uttrykk med grønt i forskjellige pastell-sjatteringer.

Ikke vanskelig å havne i feriemodus av det "Vårsky"-bildet i hvert fall. Jeg er imidlertid redd mine feriedager får skiføre som i "Fjellsnø"-bildet. Hadde tenkt og fått vinterens første skitur nå, men er kanskje for sent ute...?

Lenke til kommentar

Det var riktig flott...et kunstverk jo :yes:

Ja, jeg tror bokstavlig talt, selv om plasseringen og beskyttelsen så provisorisk ut.

Jeg håper at grunnen til at mosaikken sto på byggplassen, er at de har tenkt å sette den opp som del av det ferdige bygget.

Lenke til kommentar

Nei. Særlig ikke i det huset :) Syns forøvrig bildet var ganske så praktfullt, muligens ditt beste hittils.

Du har dokumentert måneden og forandringene den bringer med seg veldig bra hittil.

Takk, takk! Det har virkelig vært en måned med store vær- og føre-variasjoner, så mye å ta bilder av. :)

Enig med Andreasfe, det ble et flott bilde :yes:

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...