RandiA Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Ja, jeg skjønner man benevner sine kjeledyr hun/han...så jeg burde visst det. (De bruker jo she/he på engelsk også i stedet for it når det er "nære venner" )..Dagens var fantastisk flott, du får det til for tiden... Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Bildet "Rød" ble da koselig! Liker at det röde "farget av seg" litt på nosen også. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 Ja, jeg skjønner man benevner sine kjeledyr hun/han...så jeg burde visst det. (De bruker jo she/he på engelsk også i stedet for it når det er "nære venner" )..Dagens var fantastisk flott, du får det til for tiden... Tusen takk. Ingen sak når man drar med seg et bra kamera hvor enn man går. Men nøkkelen er å ta bilder, og legge ut. Ikke tenke og vurdere så mye. Bildet "Rød" ble da koselig! Liker at det röde "farget av seg" litt på nosen også. Jeg synes også det var litt morsomt med fargerefleksjonen. Min første tanke da jeg så det, var at det måtte være noe feil med bildet. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 "Rød": Koser og koser... dette er ett av de mer djevelske blikkene jeg har sett fra en katt. Men det kan jo hende at det bare var den "innpåslitne" fotografen som forstyrret kosen. Uansett et godt dokument på stundens alvor. Ved havet: Jeg burde sikkert visst hvor dette er, men min ignoranse hindrer meg... Liker hvordan veien leder blikket først hit, så dit. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 "Rød": Koser og koser... dette er ett av de mer djevelske blikkene jeg har sett fra en katt. Men det kan jo hende at det bare var den "innpåslitne" fotografen som forstyrret kosen. Uansett et godt dokument på stundens alvor. Ved havet: Jeg burde sikkert visst hvor dette er, men min ignoranse hindrer meg... Liker hvordan veien leder blikket først hit, så dit. Jeg tror hun koser seg, men i det øyeblikk jeg tar frem kameraet, legges det på ører, øyne lukkes og hoder flyttes bort fra meg. Så du har rett i at hun er sedvanlig irritert i øyeblikket bildet blir tatt. Bildet ved havet er tatt i Strömstad, så utlandet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Bildet ved havet er tatt i Strömstad, så utlandet. Strømstad, sier damen som synes Halden er eksotisk Men lekkert, det var det. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 9. april 2011 Forfatter Del Skrevet 9. april 2011 Strømstad, sier damen som synes Halden er eksotisk Men lekkert, det var det. Jeg har vært i Strömstad mange ganger, men aldri satt mine bein i Halden. Svensk forstår jeg, men haldensk er det verre med. "Eksotisk" avhenger jo av øyet som ser. Takk for pene ord om bildet! Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 Våkne opp En liten blomst våkner opp fra vinterdvale. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Den var søt...(Det er en Galanthus nivalis - snøklokke - men den virket litt kortere i blomsten enn den vanlige) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Fine og fargerike blomster i knallfarger - synd man ikke alltid har stativet med.. Syntes den frosne fjorden var virkelig flott - med tunge farger, tåke, god komposisjon og tunge mønstre i isen - gjorde seg enda bedre i største størrelse - flott! (Kom forøvrig fram til at det må være tre egyptiske havtroll - med fez. ) Fin og mørk Akerselv - og rød katt! Rødfargen reflektert? Det er ikke den nye kattesengen som har smittet av farge, da? (Svømmedrakten til kona hadde en sånn farge da vi var på bryllupsreise i Bali, og hun hadde kjøpt noen billige håndklær..) Veldig pen snøklokke - ser ut som et maleri! Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 10. april 2011 Forfatter Del Skrevet 10. april 2011 Den var søt...(Det er en Galanthus nivalis - snøklokke - men den virket litt kortere i blomsten enn den vanlige) Takk for navngivningen. En av få blomster som blomstret i Botanisk hage i dag. Fine og fargerike blomster i knallfarger - synd man ikke alltid har stativet med.. Syntes den frosne fjorden var virkelig flott - med tunge farger, tåke, god komposisjon og tunge mønstre i isen - gjorde seg enda bedre i største størrelse - flott! (Kom forøvrig fram til at det må være tre egyptiske havtroll - med fez. ) Fin og mørk Akerselv - og rød katt! Rødfargen reflektert? Det er ikke den nye kattesengen som har smittet av farge, da? (Svømmedrakten til kona hadde en sånn farge da vi var på bryllupsreise i Bali, og hun hadde kjøpt noen billige håndklær..) Veldig pen snøklokke - ser ut som et maleri! Takk for kommentarer! Blomsterbildet var strengt tatt en nødløsning, valgt fordi jeg synes bakgrunnen er så koselig. Interessante teorier du har om fjordbildet. Jeg tror ikke jeg skal ødelegge med fakta. Det er bare fargen som reflekterer, den har ikke farget av på pusen. På den annen side, alt kler den smukke. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Det må da være mer blomstring i Tøyen bot. nå.... Lenke til kommentar
lessis Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 En liten blomst våkner opp fra vinterdvale. Likte veldig godt denne blomsten, men bildet av katta var veldig koselig. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Det må da være mer blomstring i Tøyen bot. nå.... Tvilsomt - snøen forsvant i forrige uke. Og 100m over havet, hvor jeg bor, så går det nok enda noen dager ... Men det var en flott blomst godt fanget. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Det må da være mer blomstring i Tøyen bot. nå.... Faktisk i igår var det veldig lite som blomstret. Krokus, den lille snøklokken, noen små lillablå blomster, samt en gul blomst og en hvit blomst! En liten blomst våkner opp fra vinterdvale. Likte veldig godt denne blomsten, men bildet av katta var veldig koselig. Katten er koselig! Det må da være mer blomstring i Tøyen bot. nå.... Tvilsomt - snøen forsvant i forrige uke. Og 100m over havet, hvor jeg bor, så går det nok enda noen dager ... Men det var en flott blomst godt fanget. Takk. Og det var virkelig lite blomstring i botanisk hage på søndag. Men regner med at det skjer litt der nå fremover. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 "Våkne opp" ble nydelig, synes jeg! Liker den litt gröne tonen også. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 15. april 2011 Forfatter Del Skrevet 15. april 2011 "Våkne opp" ble nydelig, synes jeg! Liker den litt gröne tonen også. Takk! Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 15. april 2011 Forfatter Del Skrevet 15. april 2011 Navnløs Starbucks har kuttet "Starbucks" i logoen sin. Kanelbollen deres er dog like god. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Flott komposisjon og flotte farger Lenke til kommentar
picatta Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Frossen fjord Venter fortsatt på ordentlig vår. Dette blir for meg litt abstrakt og rolig. Du har klart å fange en stemning som jeg ikke klarer å sette ord på. Har sett på bildet en liten stund nå, og liker virkelig hvordan du har fått fram stemninga her. Rød Lillefot har fått ny rød katteseng, og koser seg i den. Rødfargen reflekteres i ansiktet hennes. Herlig fargespill i ett bildet. Her virker det som ett bilde som egentlig har gått så gæli i fargekanalene at det har tippet over til noe utrolig bra og morsomt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå