Gå til innhold

Aprilfest 2011 - Bykatt - mine beste

Anbefalte innlegg

Bruker: Bykatt

Utfordring: Mine beste fra dokumenteringen av april 2011

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: µ4/3 :love:

Jeg har en ambisjon om å dokumentere 2011 med daglige bilder. Hittil har det gått overraskende bra, det gjelder bare å senke ambisjonsnivået. ;) Tenker meg at de bildene jeg faktisk synes er sånn tålelig kvalitet på tilsvarer pingle-nivå.

Så aprilfesten min vil være å plukke ut bilder jeg er sånn ganske fornøyd med fra et-bilde-om-dagen-årsutfordringen min.

Jeg har mer enn nok med å få tatt et bilde pr dag, så stiller ingen krav til utstyr, sjanger eller tema. Men det skulle ikke forundre meg om det dukker opp en og annen katt.

Endret av Bykatt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen dum plan dette. Tar du mange bilder hver dag i forbindelse med 365 prosjektet?

Veldig ofte tar jeg kun to bilder, av samme motiv. :D Som sagt, det gjelder å senke ambisjonsnivået. :) Men jeg koser meg med å knipse i vei med mitt travel sized for my convenience µ4/3-utstyr, og holder på så lenge jeg orker.

Lenke til kommentar

Veldig ofte tar jeg kun to bilder, av samme motiv. :D Som sagt, det gjelder å senke ambisjonsnivået. :)

Det er nok lurt; det er jo snakk om en maraton, så det er ikke lurt å slite deg ut første måneden.

Men jeg koser meg med å knipse i vei med mitt travel sized for my convenience µ4/3-utstyr, og holder på så lenge jeg orker.

Hvem gjør ikke det ;)

Lenke til kommentar

Jeg ville hatt litt mere lys på buketten. Det kan jo hende du ville ha buketten i mørke, men på min pc var den noe mørk

Du har rett. Bildet ble tatt i mørket. Men jeg klarte å redde mer lys utfra raw-filen. Oppdatert nå. Litt mer fuzzy, men allikevel mer å se.

Lenke til kommentar

Akerselva i April

1238125126_eKzV5-S.jpg

Fortsatt gråvær. Snøen klorer seg fast.

Fra dagens AKAM-tur. Har ikke tro på at jeg klarer å ta noen bedre bilder utover uken i en travel hverdag, så de tre jeg har tatt så langt får være ukens bilder til april-utfordringen.

Lenke til kommentar

"Frossen fjord" er ganske betegnende for situasjonen for tiden, så da får det ikke hjelpe at det også er et fint bilde. Nesten tyrkisk stemning her, med tre fez'er som flyter blant isflakene...

"Akerselva i April": Du klarte å spare et "vårlig" bilde fra dagens tur ser jeg. Dette med "Har ikke tro på at jeg klarer å ta noen bedre bilder utover uken i en travel hverdag" har jeg ikke mye tro på (bedre og bedre, flere like bra i hvert fall). Vel å merke hvis du faktisk har med deg kameraet da...

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Fin begynnelse på din Aprilfest, spesielt "Akerselva i April". Nydeligt.

Jeg liker din tanke om å senke ambisjonsnivået (ikke for at man kan se det på dine bilder!), det er noe jeg skal pröve å ta etter. Jeg snakket akkurat med Randi om at jeg har mist noe av fotogledjen i det siste og jeg håper jeg kan finne den igjen om jeg senker kraven på meg selv. Nå er jeg misfornöyd med nesten alle bilder jeg tar.

Lenke til kommentar

k.n.b: Takk. :) Ukedagene flyr avsted, og ofte blir det nødbilder fra heimen, så det er best å benytte helgene til å forsøke å ta "ordentlige" bilder.

RandiA: Takk for pene ord så langt. Man kan si mye om møkkavær (og det gjør jeg!), men at det kan gi dekorative bilder i etterkant, må jeg motvillig innrømme. Dere har jo et visst vær å holde ut selv der i midt-Norge har jeg forstått.

HelenaN: Jepp, jeg kjører kvantitet fremfor kvalitet, og stolt over det. Og det hender at det dukker opp noe bra som jeg overhode ikke så selv. Det er befriende å ha µ4/3-utstyr. Det hjelper meg å kunne slå meg til ro med "ganske OK". Det er jo tross alt en hobby som jeg skal koble av med, og dette er ingen plikt, og her finnes ingen krav om prestasjoner.

Kanskje det du trenger er en firbeint pelskledd fotomodell i huset? ;)

Lenke til kommentar

HelenaN: Jepp, jeg kjører kvantitet fremfor kvalitet, og stolt over det. Og det hender at det dukker opp noe bra som jeg overhode ikke så selv. Det er befriende å ha µ4/3-utstyr. Det hjelper meg å kunne slå meg til ro med "ganske OK". Det er jo tross alt en hobby som jeg skal koble av med, og dette er ingen plikt, og her finnes ingen krav om prestasjoner.

Det höres ut som en meget sympatisk attityd som jeg skal pröve å ta etter. Helt klart kan altfor mye utstyr öke prestasjonsangsten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...