Gå til innhold

Aprilfest, ventle - lys i microlendet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høydepunktet for meg så langt er "tornemorgen". Den ene tornekvisten i sylskarp silhuett mot en relativt dunkel bakgrunn, bortsett fra den dominerende gule tversoverstripen fra solnedgangen. Godt komponert også. "sist sommer" var også delikat, om ikke akkurat like full av mystikk. Delikat er også produktfotoet av et for meg "hypermoderne" objektiv, dette siden jeg kjører den tilsvarende AIS-varianten.

Lenke til kommentar

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :) må bli flinkere til å gi noen selv også...

her er bidragene fra de siste to dagene:

7. april - ut på tur

"hypermoderne" objektiv ute på nye eventyr.

1244654952_2Bjv8-400x400.jpg

8. april

Godt gammeldags drittvær da jeg våkna i dag tidlig.

1244654873_SakMp-400x400.jpg

Lenke til kommentar

Det der er da et nydelig objektiv! Det du har tatt bildene med, altså! ;)

Sist sommer står fram og er et prakteksempel på nydelig bokeh - hvordan motivet er skarpt og alt smelter bakover.

Ditto nydelig i skogens ro og tornemorgen. Og - alle de andre bildene også. Nydelig!

Men - som k.n.b sier - tornemorgen hadde flott komp!

Og for en festlig rød tråd du har! Vel - objektivt sett, i alle fall. :fun:

Liker alle bildene her, jeg. :)

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer :) nå har det blitt litt lite oppdateringer her de siste par dagene, men bilder har blitt produsert, så her kommer tre på rappen:

10. april - XL

Dette ble litt fort og gæli, men det ble i hvertfall produsert ett bilde også på søndag. Fra en over middels stor flyplass nede i mellom-Europa.

1249413572_jKAnz-400x400.jpg

11. april - Blå mandag

Tett på...

1249413573_aGVZX-400x400.jpg

12. april - Fruktvåren

Våren er kommet litt lenger i Praha enn i Trondheim, 18 plussgrader i går :)

1249413560_3xrGb-400x400.jpg

Lenke til kommentar

14. april - se ned!

På leting etter dagens motiv trasket jeg tvers over det jeg trodde var ei nokså kjedelig gressplen - men idet jeg tilfeldigvis kaster ett blikk på bakken får jeg øye på en liten blå flekk, som altså er en liten blomsterkvast, ca 2-3 cm høy, godt kamuflert nede i den nyklipte plena. Det gjelder å se ned når man beveger seg i microlendet.

1252104918_qjFVq-400x400.jpg

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Klart å fange våren bra her må jeg si :)

Flotte farger, og morsomt med objektivet som dukker opp her og der, ble nesten så jeg begynte å se etter det på flyplassbildet. 11. og 12. må jeg si ble ekstra flotte, ganske svak for blomster på våren :)

Lenke til kommentar

15. april - over skyene er solnedgangen alltid rød

Dette er nok litt utenfor microlendet og således ikke helt etter festens tema, men noen må jo tre inn i rollen som han som ikke passer helt inn på festen også ;) ett sted over Nord-Tyskland i går kveld.

dsc_4762-400x400.jpg

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...