tek73 Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 til moderatorer Ja jeg har lest faq, ja jeg har søkt med søkfunksjonen. Men det jeg altså lurer på hvis en maskin med 233 mhz 64 ram og 6 gb harddisk, samt det faktum at jeg er helt "idiot" når det kommer til Linux, hvilken distro bør jeg da velge. Takker på forhånd for alle svar. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Med tanke på at du er helt "idiot" så burde du velge Mandrake som er en fin distro for nybegynnere. Den distroen vil som alle andre linux distroer gå greit på den maskinen. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 kde/gnome vil ikke gå fint på den pcen, 64mb ram er alt for lite, prossessoren er også i minste laget Men med icewm/*box eller andre lette window maker vil det nok gå mye bedre (tror mdk har en boks der du kan velge bl.a. icewm før du logger inn. Selv synes jeg icewm er veldig grei, liker ikke fluxbox/blackbox som mange andre anbefaler. Vil tro den er ganske enkel å bruker for en tidligger windows bruker også. Du kan se et screenshot fra min desktop her: http://mohuhau.serveirc.com/screenshot.jpg Lenke til kommentar
tek73 Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 mohuhau jeg henger med helt til "kde/gnome vil ikke gå fint på den pcen, 64mb ram er alt for lite, prossessoren er også i minste laget ". På resten har jeg en del spørsmål illustrert med spørsmålstegn så kan du eller andre sikkert forklare meg. Jeg regner med at icewm er en distro. Men med icewm/*box???? eller andre lette window maker???? vil det nok gå mye bedre (tror mdk???? har en boks der du kan velge bl.a. icewm før du logger inn. Selv synes jeg icewm er veldig grei, liker ikke fluxbox/blackbox??? som mange andre anbefaler. Vil tro den er ganske enkel å bruker for en tidligger windows bruker også. Du kan se et screenshot fra min desktop her: Takker forøvrig for rask respons? Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 mohuhau jeg henger med helt til "kde/gnome vil ikke gå fint på den pcen, 64mb ram er alt for lite, prossessoren er også i minste laget ". På resten har jeg en del spørsmål illustrert med spørsmålstegn så kan du eller andre sikkert forklare meg. Jeg regner med at icewm er en distro. Hehe, beklager at jeg var litt utydelig (er litt sent, får skylde på det ) Prøver å legge til noen kommentarer der du har spørsmålstegn Men med icewm/fluxbox/blackbox (*box er bare en samlebetegnelse for alle window managere som slutter på box, da det finnes en del av dem, og de har stort sett de samme basis funksjonene) eller andre lette window maker (ok, her blander jeg litt selv, det skulle stått window managers(ofte forkortet wm), window make er faktisk en egen wm) Window managers er et program som styrer hvordan vinduer skal se ut og oppføre seg. Du får se på linkene til de forskjellige, så forstår du kanskje litt mer. vil det nok gå mye bedre (tror mdk (dette er en forkortelse for mandrake) har en boks der du kan velge bl.a. icewm før du logger inn. Selv synes jeg icewm er veldig grei, liker ikke fluxbox/blackbox (se lengre opp) som mange andre anbefaler. Vil tro den er ganske enkel å bruker for en tidligger windows bruker også. På screenshotet som jeg viste brukte jeg icewm. Takker forøvrig for rask respons? Bare hyggelig (skulle det være et spørsmålstegn der?) Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg er beklageligvis avhengig av Fluxbox. Den er lett, konfigurerbar, rask og stilig (etter litt konfing) Se mitt screenshot her. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Gå for mdk med fluxbox. fluxbox finner du på www.fluxbox.org last ned mandrake src.rpm filen. I konsol skriver du: rpm --rebuild fluxbox.*''''**'.src.rpm Når den er ferdig, sjå etter ei linje der det stør noko sånt som "wrote /usr/src/RPMS/RPM ett eller anna ta då og skriv: urpmi /usr/src/RPMS/ett eller anna. Logg ut Logg in med fluxbox. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå