Gå til innhold

Windows, en fantastisk historie

Anbefalte innlegg

Jeg sitter på en skole pc, på den har jeg dual boot på Windows 7 og en Linux Mint, med en virtuell Windows 7 (herifra og ut vWindows 7) inni seg, der den virtuelle hardisken til vWindows 7'en (windows 7.vdi) lå innpå Windows 7 sin partisjon, slik at jeg ikke måtte utvide linux partisjonen.

Ettersom jeg måtte installere vWindows 7 fra bunn av, hentet jeg masse filer fra Windows 7, og lå noen filer fra linux innpå Windows 7 og slettet noen filer fra Windows 7. Etter å ha brukt denne pcen i 5 dager i strekk og kun brukt linux og vWindows 7 må jeg etter en stund bruke Windows 7.

Det er på dette punktet jeg ikke finner at filene jeg slettet fra linux forstatt var der, men med en gang jeg markerte dem forsvant de, og filene jeg satt in var sporløst forsvunnet.Jeg sitter der målløs og lurer på hva i all verden det er som skjer. Da jeg gikk inn på linuxen igjen var filene der, og jeg kunne fortsatt åpne vWindows 7.

Vi har en god del folk som er god med data i klassen, så gav en medelev meg et tips, kjør en checkdisk, det burde gjenoppbygge indexen i NTFS fil systemet. Jeg gjorde som han sa, og Windows fant fort ut at noen filer ikke var indexert, og at de derfor ikke burde være der. Jeg måpte med store øyne og kallte raskt til meg med eleven som gav meg tipset. Han sa det var helt ufarlig.

Her sitter jeg nå, filene er vekke, og vWindows 7 jeg jobbet med i 5 dager er helt vekke.

jeg har prøvd å finne den med Recuva uten hell, noen som tror de kan hjelpe meg?

post-101455-0-79958500-1301677870_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som sier hvor filer befinner seg i et NTFS filsystem er MFT, fjernes denne indeksen fra MFT vil det ikke være mulig å finne ut hvor på disken denne dataen befinner seg.

Selv om dataen ikke er fullstendig borte vil det være svært vanskelig å gjenskape da filer som oftest er fragmentert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...