Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Trenger en SPSS tutor(lærer)

Anbefalte innlegg

Skal gjøre en oppgave i SPSS men forstår ikke et kvekk.

Så om noen har kunnskap på området de har lyst å dele bort så tar jeg gjerne imot hjelp, her er det også penger å hente om det skulle være nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bor i Ålesund. Og det er vel egentlig ikke selve SPSS som er verkebyllen, det er vel heller å forstå de grunnleggende konseptene og hvordan knytte dette opp mot SPSS.

Oppgavene jeg skal besvare lyder som følger:

1) Review and describe the data using descriptive analysis (univariat statistics)

2) Conduct a Factor analysis to reduce the data

3) Transform data where necessary (e.g. creating new summarized scales variables)

4) Conduct regression analyses to test the hypotheses presented in section II of the Student Loyalty paper below

5) In addition to testing the hypotheses in the paper (see step 4), you will also test if loyalty and satisfaction mean values differ by year of study using ANOVA

Det meste av dette sier meg egentlig ingenting. Og en fin start for meg er å forstå hva det er jeg putter inn i SPSS og hva jeg skal bruke det jeg finner til slik at jeg har noe å bygge på videre på.

Selvstudium har sålangt vært ekstremt ineffektivt og faglærer har vært lite hjelpsom.

Lenke til kommentar

Ja og ja.

Pensum er følgende:

Hayes, Bob E. (H)

Measuring Customers Satisfaction and Loyalty: Survey Design, Use, and Statistical Analysis Methods. Third Edition. ASOC, 2008. ISBN 978-0-87389-743-3.

Pallant, Julie (P)

SPSS Survival manual. 4th edition.

A step by step guide to data analysis using SPSS.

McGraw-Hill, 2010. ISBN 0-335-52439-1.

(This edition is new, but you can also use the 3rd edition)

Wilson, Alan (W)

Marketing Research. An Integrated Approach. Second Edition. Prentice Hall, 2006. ISBN 0-273-69474-X.

Endret av Tå.
Lenke til kommentar

Jeg har ikke SPSS på denne datamaskinen, men såvidt jeg husker av den midterste boken din så er det bare å se i den under kapitlene for hver av de oppgavene du skal utføre for å se hvordan det skal gjøres. Du finner ukomplisert alle disse handlingene i en av de midterste menypunktene øverst. Tror det er analyze.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...