Gå til innhold

Hva synes du om "FILMEN" ?

spetwols

Anbefalte innlegg

yooo

Tenkte å starte en tråd hvor vi spør brukeren under om hva han synes om følgende film. Kunne blit litt interesant og morro. Dette blir litt mere impulsivt hvor vi får titler fra alle kanter. Vet ikke om jeg poster rett sted? I og med at dette kun er basert til film, så hører det vel hjemme her? Uansett, jeg kan starte. Du bør ha et godt svar eller argument og ikke bare si "dårlig, suger" etc.. ^^ Gjerne karatker skalaen fra 1-10 eller hvorfor du mener den er bra, hva du liker med den, eller hvorfor den er dårlig. Kan starte da;

Hva synes du om The Elephant Man?

Endret av spetwols
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsom tråd som jeg håper får leve litt og ikke minst kan skape litt diskusjon om hvordan folk bedømmer de spesifikke filmene.

Elephant Man

Husker jeg var veldig i glad i den for en 5-6 år siden og rangerte vel den da som Lynch beste film, selvfølgelig uten å ha sett alt. Sunket noe for min del, mest fordi jeg har sett den mange ganger og fordi det er lite kjøtt på beina, så er det for min del lite nytt å "oppdage" ved hver visning. Glimrende spilt, nydelig s/h-foto og noen scener som alltid sender kalde grøss nedover ryggen.

8/10

Hva synes nestemann om Marie Antoinette (2006)?

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Black Swan (2010)

Sjølv hadde eg store forventningar til denne filmen, men eg kunne ikkje forutsjå for ein fantastisk film dette var. Aronofsky gjer denne filmen om til eit mesterverk: stemninga, intesiteten, kameraføringa - men ein kan ikkje gløyma skodespelet! Natalie Portman gjer si livs rolle, og vart òg då belønna med ein velfortent Oscarstatuett. Filmen er dramatisk, spennande og trist - den vekte alle kjenslene inni meg. Då eg såg denne filmen på kino (som då var for fjerde gong), kunne eg ikkje anna enn å sitja att med ei lita tåre i augekroken. Ikkje nødvendigvis fordi det var trist, men på grunn av intensiteten i sluttscena. Musikken, tempoet - alt stemte. Fantastisk nydeleg film som garantert er kring toppen på dei beste filmane eg nokon gong har sett (om ikkje den aller beste).

Sjeldan eg gjev ein film 10/10, men denne forten det.

10/10

Kva synest du om "Reservoir Dogs (1992)"?

Endret av Bikkebakke
Lenke til kommentar

The Deer Hunter (1978)

Er ei stund sidan eg såg denne, men hugsar at den gjorde eit relativt stort inntrykk på meg. Ei sterk historie om venskap, kjærleik, svik og sorg. Skodespelet var bra - De Niro, Streep og Walken gjev ein fortreffeleg forestilling, samt dei fleste andre. Hugsar òg at eg reagerte på bondet mellom venegjengen, var fleire situasjonar ein kunne verkeleg sjå at dei var ein skikkeleg venegjeng, ettersom eg kunne gjenkjenne meg litt i det som blei gjort/sagt somme gonger. Filmen blir kanskje litt langdregen til tider, men heilheita for fimen blir ikkje særleg trukket mykje ned av den grunn. Ein god film.

8/10

Kva synest nestemann om "The King's Speech (2010)"?

Endret av Bikkebakke
Lenke til kommentar

King's Speech

Det er vanskelig å ikke la seg farge av all oppmerksomheten og Oscar'ene den hamstret inn i februar og det er kanskje derfor jeg misliker den litt ekstra. Ikke fordi den er annerkjent og populær, men fordi den er så forbanna tannløs og kjip i forhold til de andre nominerte filmene. At den i det hele tatt var nominert for beste regi er helt vanvittig. Firth spiller veldig bra og Rush fikk en velfortjent nominasjon. Bonham-Carter hadde bokstavelig talt ingenting i denne filmen å gjøre og får nok en merkverdig nominasjon. Manuset er tamt og denne kjemien mellom Firth og Rush var ikke noe jeg følte nevneverdig. Skal jeg trekke frem noe positivt, så må det være kongens tale på slutten som gå meg max gåsehud. Så utrolig klisjé som utførelsen var, så var det som gunfreak påpekte i en tidligere anmeldelse; et sårt nikk til hva som skulle komme i årene etter. Trøsten får uansett være at King's Speech vil bli glemt like fort som The English Patient og Shakespeare In Love...

5/10

Vi kjører på med Dial M for Murder!

Endret av tjalla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dial M for Murder!

Helt ok. Og det vet jeg er en dårlig anmeldelse, men det er en stund siden jeg har sett den og den gikk nærmest øyeblikkelig i glemmeboken. Den trekkes sjeldent frem hvis man skal snakke om Hitchcock, og det tror jeg er fortjent. Mannen gjorde veldig mye interessant og filmen er forsåvidt god som søndagsunderholdning på NRK3, men jeg ser ingen grunn til å sette seg ned med denne enda en gang. Hadde jeg ikke visst at det var Hitch så kunne dette vært handlingen og utførelsen til en tilfeldig britisk påskekrim-film.

6/10

Så... Hva synes du om 2012?

Lenke til kommentar

2012 var en typisk familiefilm, noe som ikke er av min typiske preferanse. Mange morsomme og tøffe effekter i filmen, men utover det synes jeg ikke den var veldig spesiell. Allievel synes jeg den var helt grei å sette seg ned og se på, samt at den hadde noen skuespillere jeg liker (Cusack & Harrelson). 6/10

Hva synes du om The Silence of the Lambs?

Endret av Mr. Graves
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...