tom waits for alice Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Jeg installerte Office 2011 for Mac for et par dager siden. Og med det Messenger 8. Det var en positiv opplevelse (så langt.) Men ett problem er ikke løst. Når jeg limer noe inn i en melding (si noe jeg har kopiert fra en epost eller fra forumet), så får jeg ikke riktige norske bokstaver. Ta for eksempel denne setningen i en epost som ser helt fin ut når jeg limer den inn her i posten: Det ødeleggende jordskjelvet som rammet Japan for få dager siden, ... Blir seende slik ut når jeg limer inn i Messenger (og forblir slik når jeg kopierer den ut derfra igjen): Det ¿deleggende jordskjelvet som rammet Japan for fŒ dager siden, ... Jeg kan skrive ÆØÅæøå i Messenger uten problem, og kopiere det derfra til for eksempel forum eller epost. Og jeg kan kopiere og lime i Messenger. Det er bare når jeg kopierer noe som er skrevet i et annet program og limer inn i Messenger at det blir problemer. Så det må være noe krøll med tegnsett og klippebord. Jeg bruker CopyPaste Pro, den kan være synderen, men tilsynelatende får jeg problemet også når jeg stenger ned denne. Noen ideer? Geir Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Tipper messenger 8 ikkje takler utf-8 bokstaver som æøå... Prøv å lime inn samme teksten i Adium. Adium er en meget allsidig chatte klient for 18 forskjellige chat-protokoller, innkludert MSN, skreddersydd for mac. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå